شناسهٔ خبر: 51778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات نوروز ۹۷ اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران؛

ثبت تردد بیش از۴۶میلیون خودرو در جاده‌های استان مازندران/ سهم ۸ درصدی استان از کل ترددها/ بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌سازی برای افزایش امنیت و روانی ترافیک

عبد الله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی، برقراری تردد ایمن و روان در سطح محورهای استان، پروژه‌های راه‌سازی مختلفی مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا به‌این‌ترتیب به بهترین شکل ممکن مسافران نوروزی بتوانند از مسیرها بهره ببرند.

عبدالله بهادری، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تشریح اقدامات نوروز ۹۷ در این استان اظهار کرد: در طرح نوروزی ۹۷ که از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین ادامه داشت، سامانه‌های تردد شمار بیش از ۴۶ میلیون تردد را در سطح جاده‌های این استان به ثبت رساندند. این عدد نشان‌دهنده سهم حدوداً ۸ درصدی مازندران از کل تردد کشور بوده که بر این اساس استان مازندران چهارمین استان پرتردد کشور در ایام نوروز ۹۷ به شمار می‌آید.

وی افزود: طی این مدت در هر ساعت به‌طور میانگین بیش از ۸۴هزار وسیله نقلیه در محورهای استان در حال تردد بوده‌اند. در خصوص ثبت سرعت خودروهای در حال تردد در محورها، سرعت متوسط تردد در محورهای استان مازندران در نوروز ۹۷ برابر ۷۰ كیلومتر بر ساعت بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به محورهای پرتردد این استان گفت: پرترددترین جاده‌های مازندران در این ایام، ساری - قائم‌شهر، بابل - قائم‌شهر، بابل - آمل (بزرگراه)، بابلسر - بابل، ساری - نکا نام بودند که همه این مسیرها در مسیر رفت‌وبرگشت جزو پرترددترین محورهای استان بودند.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی در سطح محورهای مواصلاتی استان ۳۳ اکیپ راهداری، ۳۲۰ راهدار و ۲۲ راهدارخانه با بهره‌گیری از ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و ۶۹ دستگاه خودروی امدادی در این ایام مشغول به خدمت‌رسانی به مسافرین بودند.

عبدالله بهادری با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت ارتقاء سطح اینی در استان در ایام نوروز تصریح کرد: به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی، برقراری تردد ایمن و روان در سطح محورهای استان، پروژه‌های راه‌سازی مختلفی مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا به‌این‌ترتیب به بهترین شکل ممکن مسافران نوروزی بتوانند از مسیرها بهره ببرند.

وی افزود: در همین راستا و در خصوص ضرورت امر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، اقدامات گسترده اطلاع‌رسانی و برنامه‌های فرهنگی توسط شورای حمل‌ونقل استان انجام گرفت که این اقدامات نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته جهت ایمن‌سازی جاده‌های استان در ایام نوروز تصریح کرد: اجرای روكش آسفالت، پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب تابلوهای فلورسنتی جهت آشكارسازی نقاط پرحادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط‌کشی و لكه‌گیری، شست‌وشو و ترمیم علائم، جمع‌آوری لاشه حیوانی و زباله در سطح محورها ازجمله فعالیت‌هایی است كه به‌طور گسترده توسط راهداران پرتلاش به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی و برقراری ترددی ایمن و روان در ایام نوروز انجام گرفت.

 وی بابیان اینکه ورود گردشگران و مسافران به استان و حجم بالای تردد و ترافیک درراه‌های مواصلاتی و دیگر بخش‌های حمل‌ونقل طلب می‌کرد تا اقدامات مناسبی در خصوص ایمن‌سازی و آرام‌سازی ترافیک صورت گیرد، اظهار کرد: به همین منظور خانواده حمل‌ونقل استان با برنامه‌ریزی از قبل تعیین‌شده فعالیت‌های گسترده‌ای درزمینهٔ افزایش و ارتقاء ایمنی، راحتی و آسایش مسافران نوروزی انجام داد.

بهادری ادامه داد: به همین منظور به دنبال ارتقاء سطح ایمنی، برقراری ترددی ایمن و روان در سطح محورهای استان بودیم و در همین خصوص پروژه‌های راه‌سازی مختلفی به بهره‌برداری رسید و مورداستفاده کاربران جاده‌ای قرار گرفت. مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن اعلام این مطلب افزود : این اداره كل تمام تلاش خود را بكار بست تا مسافران نوروزی جاده‌ها در آغاز سال جدید سفری ایمن و کم‌خطر را تجربه نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در این خصوص یادآور شد: راه‌های شمال ایران از پرترددترین راه‌های ایران در ایام تعطیلات به شمار می‌آید و ازاین‌رو پروژه‌های مختلف راه‌سازی و ارتقاء محورهای مواصلاتی از ۲ خطه به ۴ خطه در نقاط مختلف استان در دست انجام است. به‌عنوان مثال برای ارتقاء سطح سرویس و برقراری ترافیک ایمن و روان  ۵ کیلومتر از محور هراز و همچنین پنج کیلومتر باقی‌مانده از دو دستگاه تونل در محور سوادکوه برای استفاده از کاربران در روزهای پایانی سال ۹۶ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که نقش بسزایی در ایام نوروز در روانی تردد در محورهای مهم هراز و سوادکوه داشت.

نظر شما