شناسهٔ خبر: 51784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهرامی نیا خبر داد:

کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جرحی خوزستان در طرح نوروزی۹۷/ جابه‌جایی ۳۳۹ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان

تصادف مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به جابجایی بیش از ۳۳۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۷ تعداد ۴۱ فقره تصادف منجر به فوت و ۶۱ تصادف جرحی رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴.۶ و ۲۱.۳ کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان اظهار کرد: از ۵ اسفند ۹۶ تا سیزدهم فروردین ۳۳۹ هزار و ۵۸۴ مسافر نوروزی از طریق اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه استان جابه‌جا شدند.

وی عنوان کرد: در طرح ایام نوروز ۹۷، ۳۳۹ هزار و ۵۸۴ مسافر از طریق ۴۳ هزارو ۷۴۴ دستگاه ناوگان عمومی جابه جا شدند.

بهرامی نیا با اشاره به رشد ۱۱ درصدی سرویس نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: ۷ هزار و ۵۷۵ اتوبوس و ۴ هزار و ۴۱۷ دستگاه مینی بوس و ۳۱ هزار ۷۵۲ خودروی سواری در پایانه‌های مسافربری استان برای سفر‌های نوروزی ۹۷ جابجایی مسافر را انجام داده اند.

مدیر کل راهدای و حمل و نقل جاد‌های خوزستان به پیش‌فروش بلیت‌های اینترنتی نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌فروش اینترنتی از ۹۶/۱۱/۱۷ لغایت ۹۷/۰۱/۰۶ تعداد مسافرانی که خرید اینترنتی داشته اند ۱۴۴ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است

وی با بیان این مطلب که تعداد ٢٥ مقصد‌ سرویس دهی از ترمینال سیاحت به نقاط مختلف کشور فعال می‌باشد، گفت: پایانه سیاحت با ١٧ شرکت اتوبوسرانی و ٣ شرکت سواری بیشترین جابه جایی‌های حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان خوزستان را به عهده دارد.

بهرامی نیا افزود: ناوگان حمل ونقل مسافربری جاده‌ای توسط عوامل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای درایام تعطیلات نوروزی به منظور نظارت برحمل ونقل عمومی برون شهری وبا هدف ایمنی ناوگان مورد نظر واجرای قوانین مقررات حمل ونقل جاده‌ای همه روزه در پایانه‌های مسافربری و درمحور‌های اصلی پلیس راه کنترل میشوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۷ تعداد ۴۱ فقره تصادف منجر به فوت و ۶۱ تصادف جرحی رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴.۶ و ۲۱.۳ کاهش داشته است، اما با توجه به تعداد زیاد تصادفات خسارتی مجموع تصادفات در راه‌های استان ۵۸.۵% رشد نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: همچنین در این تصادفات در ایام ذکر شده ۴۵ نفر کشته و ۴۸ نفر نیز مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۳ و ۵ درصد کاهش داشته است. لازم به ذکر است تلفات و مجروحین سرصحنه ناشی از تصادفات جاده‌ای به ترتیب ۱۲ نفر و ۷۸ نفر گزارش شده که به ترتیب ۹ درصد افزایش و ۱۳ درصد کاهش داشته است که این آمار و اطلاعات حاکی از افزایش شدت تصادفات می‌شود

نظر شما