شناسهٔ خبر: 51790 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی بندرعباس خبر داد:

بهره‌برداری از سالن جدید پروازهای ورودی فرودگاه بندرعباس در نوروز ۹۷/ جابجایی حدود ۷۲ هزار مسافر با ۶۷۸ پرواز در ایام تعطیل

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی بندرعباس با اعلام این خبر که سالن جدید پذیرش مسافران ورودی فرودگاه بین‌المللی بندر عباس همزمان با آغاز پروازهای نوروزی افتتاح شد، گفت: در ایام تعطیل این فرودگاه شاهد انجام ۶۷۸ پرواز ورودی و خروجی بود و ۷۱ هزار و ۹۵۲ مسافر نوروزی از طریق این فرودگاه جابجا شدند.

محمود امانی نبی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افتتاح سالن جدید پروازهای ورودی این فرودگاه همزمان با آغاز پروازهای نوروزی خبر داد و گفت: پیش از این ورود مسافران ورودی به فرودگاه از چند مجرای مجزا صورت می‌گرفت، بنابراین ساخت یک سالن ورودی واحد و درخور مسافران در این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت که این سالن همزمان با ورود اولین پرواز ورودی نوروز افتتاح شد.

امانی نبی از ایجاد کانتر مخصوص پاسخگویی ایرلاین‌ها به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای تکریم مسافران نوروزی یاد کرد و ادامه داد: در این کانتر که با نظارت مستقیم مدیر ترمینال اداره می‌شد، نمایندگان ایرلاین‌ها حضور داشتند تا در صورت بروز تاخیر، مسافران بتوانند بدون حضور در دفاتر ایرلاین‌ها به پیگیری وضعیت پرواز خود بپردازند.

به گفته مدیرکل فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، در حدفاصل ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ این فرودگاه شاهد انجام ۶۷۸ پرواز ورودی و خروجی بود و ۷۱ هزار و ۹۵۲ مسافر نوروزی از طریق این فرودگاه جابجا شدند، این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱ درصدی را نشان می‌دهد.

امانی نبی درباره این آمار گفت: از آنجا که سازمان هواپیمایی کشوری هواپیمایی فلای‌دبی را ملزم به کاهش تعداد پروازهای خود کرده است، تعداد پروازها به مقصد دبی از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس کاهش یافته است و همین مساله باعث شد رشد تعداد پروازهای این فرودگاه در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته محسوس نباشد.

وی شهرهای تهران، شیراز، کیش، مشهد و رشت را به ترتیب پر رفت‌وآمدترین مقاصد فرودگاه بین‌المللی بندرعباس در ایام نوروز معرفی کرد و گفت: در ایام نوروز، برای رفاه حال مسافران جزیره ابوموسی ۳ پرواز فوق‌العاده به مقصد این جزیره از فرودگاه بندرعباس انجام شد.

نظر شما