شناسهٔ خبر: 51791 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جعفرزاده خبر داد:

انجام ۲۹ هزار و ۱۸۱ پرواز نوروزی در ۶۴ فرودگاه کشور ظرف ۲۰ روز/ کاهش قابل توجه شکایات مردمی در نوروز ۹۷

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام ۲۹هزار و ۱۸۱ پرواز در عملیات نوروزی امسال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری رضا جعفرزاده با بیان اینكه عملیات نوروزی امسال از ۲۴ اسفندماه ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه داشت، گفت: در ایام نوروز امسال ۲۹۱۸۱ پرواز از ۶۴ فرودگاه كشور ظرف ۲۰ روز انجام شد، كه در طول طرح پروازهای نوروزی جمعاً ۳ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۴۳۵ مسافر از طریق فرودگاه های كشور جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینكه در مدت مذكور ۲۲ هزار و ۷۵۰ پرواز داخلی و ۶۴۳۱ پرواز خارجی انجام شده است افزود: تلاش روابط عمومی ها برای اطلاع رسانی به موقع و پاسخگویی روسای ایستگاه‌ها در ترمینال‌ها به گونه‌ای بود كه در این ایام شكایات و نارضایتی‌ها به جز مواردی اندك با توجه به حجم بالای پروازها به طور قابل توجهی كاهش یافت.

جعفرزاده اظهارداشت: همچنین ۲میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۲۰ مسافر در پروازهای داخلی و ۹۶۶ هزار و ۱۵ مسافر در پروازهای خارجی اعزام و پذیرش شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه این پروازها توسط ۱۴ شركت هواپیمایی داخلی و ۴۵ شركت خارجی  انجام شده است، گفت: در عملیات نوروزی صورت گرفته بیش از ۲۰۰ بازرسی از ناوگان هوایی در فرودگاههای پر ترافیك كشور به عمل آمد.

وی، الزام سازمان هواپیمایی كشوری به استقرار ناوگان پشتیبان در فرودگاه‌ها، الزام شركت ها به ساماندهی و مدیریت فروش بلیت هواپیما، تعیین دامنه نرخ بلیت پروازها و اطلاع رسانی به سازمان های نظارتی، نظارت و بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و برخورد با واحدهای مختلف، پایش و رصد سایت های فروش بلیت، اقدامات حین پرواز همچون حضور مستقیم مدیران و كارشناسان موظف سازمان، انجام و نظارت و بازرسی از فرودگاهها و شركت های خدمات هندلینگ، صدور مجوزها و گواهینامههای فوریتی و فوق العاده، بازرسی و رسیدگی از وضعیت ارائه خدمات به مسافران را  از جمله اقدامات ستاد مدیریت پروازهای نوروزی، قبل از آغاز عملیات عنوان كرد.

جعفرزاده در پایان گفت: با هماهنگی‌های بوجود آمده قبل از آغاز پروازها، انسجام عملیاتی شركت های هواپیمایی، همچنین تلاش بی وقفه و مستمر نیروهای امنیتی و انتظامی، حراست و گمرك در توفیق انجام این پروازها قابل تقدیر بوده است./

نظر شما