شناسهٔ خبر: 51810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ بنیاد مسکن استان کرمانشاه به ادعای کاذب از ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی

بازسازی روابط عمومی بنیاد مسکن استان کرمانشاه خبر آسیب پذیری و مستحکم نبودن منازل بازسازی شده مناطق زلزله زده را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان کرمانشاه، پیرو انتشار ویدئویی در فضای مجازی درخصوص تخریب خانه‌های ساخته شده توسط بنیاد مسکن بعد از زلزله ۵/۳ ریشتری در تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۱۲ به نظر می‌آید عده‌ای به جهت باز بودن دستشان در فضای مجازی سعی در بر هم زدن آرامش مردم زلزله زده را دارند.

مردم مناطق زلزله زده چند ماهی است در شرایط بسیار سخت با مشارکت فعالانه خود و با همراهی ستاد‌های معین بازسازی بنیاد مسکن اقدام به بازسازی منازل تخریب شده خود کرده اند، لذا مطالبی که در ذیل می‌آید می‌تواند در چهارچوب یک فعالیت اقناعی برای مخاطبان شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد و آنان به پاسخ سئوال هابخش‌های مبهم و دور از واقعیت اینگونه گزارش‌ها آگاه شوند.

اگر مخاطبان محترم به توضیحات و مستندات این نهاد توجه کافی نمایند پی خواهند برد که نه تنها تهیه کنندگان این گونه گزارش‌ها در فضای مجازی خیرخواه مردم نیستند بلکه با انتشار مطالب سراسر کذب سعی در تشویش اذهان مردم و برهم زدن آرامش مردم آسیب دیده و مصیبت کشیده مناطق زلزله زده غرب کشور را دارند.

نقدی که از روی واقعیت نباشد نقد نیست بلکه عداوت است آن هم نه با یک سازمان یا نهاد بلکه عداوت با مردم است و برگرفته از عقده‌هایی می‌باشد که سالیان درازی است پس از پیروزی انقلاب حتی با تحمیل جنگ به مردم شریف مناطق غرب کشور نتوانستند به مقاصد خود برسند.

انتشار مطالب نادرست در هر رسانه ای، از جمله فضای مجازی به امنیت روحی و روانی مردم لطمه می‌زند و این محدود به مناطق زلزله زده نمی‌شود بلکه به همه جامعه آسیب می‌رساند.

البته باید یادآور شویم که ویدئوی مذکور تنها اقدام آنان درخصوص برهم زدن آرامش مردم نمی‌باشد، بلکه بعد از وقوع زلزله در هر مقطع از بازسازی در فضای مجازی اقداماتی با موضوعات مختلف نموده اند، اما هر بار به احترام مردم سعی شده در چارچوب اخلاق و در شأن مردم فهیم منطقه پاسخ آنان داده شود.
موضوعاتی نظیر فروش سیمان‌های اهدایی مقام معظم رهبری، خراب شدن واحد‌های احداثی نیمه کاره در زلزله اخیر و...

حال بنیاد مسکن از این فرصت استفاده می‌نماید و خدمت ملت بزرگ ایران به خصوص مردم شریف غرب کشور که هم اکنون با تمام مشکلات و مصائب درگیر بازسازی منازل خود می‌باشند عرض می‌کنیم: برادران شما در بنیاد مسکن متواضعانه دست در دست هم نهاده اند تا بتوانند هر چه سریعتر و بهتر کار بازسازی مناطق زلزله زده را به پایان برسانند و جواب همه خوبی‌ها و اعتماد شما را همانگونه که در شأن شماست بدهند، لذا نه تنها به رسانه‌ها بلکه به تک تک آحاد مردم جامعه آماده پاسخگویی میباشیم.

نظر شما