شناسهٔ خبر: 51811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دو ماه گذشته صورت گرفت:

پاک‌سازی هزار کیلومتر حریم راه در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

شانه سازی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل از انجام منظر آرایی و پاک‌سازی حریم راه در هزار و ۸۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان طی دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با بیان اینکه در آستانه تعطیلات نوروزی و پس از آن علاوه بر این شستشوی علائم عمودی به تعداد ۱۶ هزار و ۲۰۰ مورد انجام شده است، افزود: احیای کانال‌های طرفین محورها و هدایت آب‌های سطحی در سه هزار و ۱۲۰ کیلومتر، لایروبی ۱۸۹ دستگاه پل و لکه‌گیری رویه راه‌ها با آسفالت سرد به میزان هزار و ۲۰۰ تن انجام شد.

وی با اشاره به نصب شش هزار و ۳۰۰ مورد علائم مورد نیاز جاده‌ها گفت: در پنج هزار و ۸۵۰ مورد نیز تعمیر علائم انجام شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل به انجام تسطیح و اصلاح افتادگی شانه راه‌ها به میزان ۸۸۰ کیلومتر در جاده‌ها اشاره و تصریح کرد: پاک‌سازی سطح عرشه و پیاده‌روی پل‌ها و رفع انسداد آب‌چکان‌ها نیز در ۱۰۸ دستگاه پل انجام شده است.

رئیس کمیته حمل‌و‌نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل همچنین آشکارسازی دهانه پل‌ها با نصب علائم در ۴۵۶ دستگاه بیان کرد و افزود: تکمیل خط‌کشی محورها با رنگ سرد در ۲۲۰ کیلومتر، ترمیم گاردریل‌های آسیب دیده به تعداد ۶۷۰ شاخه و نصب گاردریل در محل‌های ضروری به تعداد ۹۵۰ مورد عملیاتی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با اشاره به آماده‌سازی ۲۴ راهدارخانه در طول تعطیلات نوروزی برای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران گفت: در این ایام ۴۷۸ بنر و بیلبورد نوروزی با پیام‌های ایمنی و ترافیکی نوروزی در محورهای مواصلاتی نصب شد.

وی ریزش‌برداری از شانه و کانال‌های طرفین محورها به طول ۱۸ هزار و ۴۰۰ متر، برچیدن پایه و علائم معیوب و فرسوده و جایگزینی به تعداد پنج هزار و ۴۰ عدد، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و زباله حریم راه به میزان سه هزار و ۸۷۰ مترمکعب و دفع مواد زائد از سطح راه به تعداد ۶۵ مورد از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام توسط راهداران سخت‌کوش استان عنوان کرد.

رئیس کمیته حمل‌و‌نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل همچنین به سرویس و تعمیر و نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن به تعداد ۲۵۰ اصله و توسعه چراغ‌های چشمک‌زن در تقاطع‌های مورد نیاز به تعداد ۶۰ اصله اشاره و تصریح کرد: ۱۸۵ مورد رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها نیز انجام شده است.

رحمتی گفت: ۱۲۰ اکیپ راهداری با ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۴۲۰ نفر نیروی انسانی در ۱۳ راهدارخانه تا پایان فروردین به مردم شریف و میهمانان خدمات ارائه می‌کنند.

نظر شما