شناسهٔ خبر: 51819 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده در دیدار با کارکنان سازمان هواپیمایی مطرح کرد:

تأکید بر ضرورت جهت‌دهی سازمان هواپیمایی کشوری به برنامه‌های صنعت هوایی/ ستفاده از ظرفیت‌های استان‌ها با فعال کردن فرودگاه‌های سراسر کشور/ بخش خصوصی كلید نجات صنعت حمل و نقل هوایی است

جلسه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در دیدار نوروزی با کارکنان، مدیران و معاونان سازمان گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۷ توسط مقام معظم رهبری به سال "حمایت از کالای ایرانی" نقش و وظیفه ما در صنعت حمل ونقل هوایی نسبت به سال های گذشته سنگین تر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری علی عابدزاده ابتدا از تمامی دست اندركاران صنعت حمل و نقل هوایی از جمله كاركنان سازمان هواپیمایی كشوری، فرودگاه‌ها، شركت های هواپیمایی، گمرك، حراست، نیروهای امنیتی و انتظامی و ... به دلیل همكاری در عملیات سفرهای نوروزی امسال تشكر و قدردانی كرد.

وی، افزود: اكنون نگاه دولت، مجلس و نظام به سازمان و صنعت نسبت به گذشته تغییر كرده است و این امر به دلیل نوع فعالیت و حضور پررنگ شما در صحنه است و همانطور كه شاهد بودید در دو سال گذشته مصوباتی جهت توسعه جایگاه سازمان هواپیمایی كشوری و حمل و نقل هوایی از تصویب نمایندگان محترم مجلس گذشت كه با موافقت دولت سازمان هواپیمایی كشوری به یك سازمان خاص تبدیل شد.

عابدزاده با بیان اینكه "سازمان هواپیمایی كشوری سازمانی اثر گذار است" خطاب به كاركنان سازمان افزود: نقش ما در صنعت حمل ونقل هوایی كلیدی است و توسعه ناوگان، فرودگاه‌ها و حمل ونقل هوایی را شما رقم می زنید برهمین اساس جهت دهی به برنامه های صنعت از وظایف ماست و شما نقش بی بدیلی در این توسعه خواهید داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری افزود: با فعال كردن فرودگاه‌های سایر مناطق می توان بیش از این از امكانات و ظرفیت استان ها و صنعت استفاده كرد چرا كه ضرر زمانی رخ می دهد كه بهره برداری از ناوگان كاهش و شركت های هواپیمایی درگیر مسائل حاشیه ای شوند.

وی با تاكید بر اینكه بحث پروازهای منطقه ای یكی از اقدامات مهم جهت فعال شدن فرودگاههای غیرفعال باید در دستور كار قرار گیرد، اظهارداشت: در نظر داریم پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) را به  نقاط جدید در منطقه متصل كنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، در ادامه تاكید كرد: بخش خصوصی كلید نجات صنعت حمل و نقل هوایی یكی از نقاط قوت سازمان درك این موضوع است و ثروتی كه در اختیار بخش خصوصی قرار دارد باید با تدابیری كه توسط شما اندیشیده می شود در بخش های دیگر صنعت سرمایه گذاری شود.

عابدزاده با تاكید بر این كه باید به لحاظ مقرراتی، اقتدار و جسارت سازمان هواپیمایی كشوری كه در گذشته لطمه دیده است، تقویت و بازسازی شود، از كاركنان سازمان خواست، شركت ها را برای حضور و برقراری در سایر مسیرها تشویق كنند و همچنین تسهیل گری در فعالیت های سازمان از جمله صدور گواهینامه ها، مجوزها و ... سرعت ببخشند.

وی همچنین تاكید كرد: باید از رهاورد سوانح و رویدادهایی كه در گذشته در صنعت رویداده است درس گرفته و از بروز سوانح احتمالی در آینده جلوگیری كنیم و همچنین با همدلی همفكری بتوانیم منشا خدمات بیشتری باشیم.

گفتنی است؛ در این دیدار معاونان و مدیران سازمان ضمن تبریك سال جدید به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و برنامه های پیش رو پرداختند. /

نظر شما