شناسهٔ خبر: 51847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احمد شهریاری تشریح کرد:

کارنامه ۱۲ ماهه سال ۹۶ بندر کیش/ رونق جابجایی کالا و افزایش چشمگیر ترابری مسافران دریایی

بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رشد ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری كالاهای نفتی و غیر نفتی و افزایش چشمگیر ۱۶۳درصدی ترابری مسافران دریایی در جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بندر کیش در دوره زمانی ۱۲ ماهه سال ۹۶، اظهار کرد: طی یکسال گذشته، در مجموع سه میلیون و ۵۰۲ هزار و ۸۱۷ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی به سال پیش از آن، افزایش ۶۸درصدی به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از این میزان، سه میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۲ تن به کالای غیر نفتی با رشد ۷۶ درصدی و ۳۲۴ هزار و ۸۰۵ تن کالای نفتی با رشد ۱۳ درصدی اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی دوره زمانی ۱۲ ماهه سال ۹۶، بالغ بر دو هزار و ۱۵۲ تن از کالاها غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد.

کاهش ۲۰ درصدی واردات غیرنفتی

شهریاری همچنین حجم واردات کالاهای غیرنفتی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ را رقمی بالغ بر ۴۳۵ هزار و ۱۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، یك میلیون و ۷۰۳هزار و ۹۶۷ تن کالای غیر نفتی در این بندر، کابوتاژ شد.

ثبت ترافیک ۱۵۰۰۰تردد دریایی

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۱۵ هزار و ۴۰۹ فروند با رشد ۱۸ درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۶۹۲ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۴ هزار و ۱۷ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

روند صعودی استقبال مردم از سفر و گشت دریایی

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۱۶۳ درصدی ترابری مسافر و رشد ۸ درصدی گشت‌های تفریحی دریایی در سال ۹۶ در هم سنجی با سال گذشته آن خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت یک‌میلیون و ۱۸ هزار و ۸۰۶ نفر از طریق شناورهای مسافری و همچنین ۴۹۰ هزار و ۶۸۱ گشت دریایی با استفاده از شناورها و کشتی‌های تفریحی در این جزیره به ثبت رسید.

نظر شما