شناسهٔ خبر: 51858 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس تشریح کرد:

گزارش خدمات فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز به مسافران نوروزی/ انجام ۲۱۰۷ پرواز

رضا بدیعی فرد مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس از انجام ۲۱۰۷ پرواز نوروزی در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز خبر داد و گفت: در این ایام ۲۰۹ پرواز فوق‌العاده به ۱۰ مقصد داخلی و خارجی برقرار شد.

رضا بدیعی فرد، مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تعداد کل پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز را در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱۰۷ سورتی اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸۴۸ سورتی داخلی و ۲۵۹ سورتی خارجی بودند. 

بدیعی فرد تعداد کل مسافرانی را که در ایام نوروز از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز جابجا شدند ۲۱۹ هزار و ۶۳۰ نفر اعلام کرد که این رقم متشکل از ۱۸۳ هزار و ۷۷۸ مسافر داخلی و ۳۵ هزار ۸۵۲ مسافر خارجی است.

وی همچنین درباره میزان بار جابجا شده در این فرودگاه گفت: در ایام نوروز ۹۶۳ تن بار خارجی و ۱۸۰۶ تن بار داخلی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز جابجا شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، در ایام نوروز در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز ۱۸۴ پرواز فوق‌العاده داخلی به مقاصد تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و کیش و همچنین ۲۵ پرواز فوق‌العاده خارجی به مقاصد استانبول، نجف، آدنا، تفلیس و ایروان برقرار شد.

گفتنی است بنا به آمار منتشر شده توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه شيراز با ۳۱ هزار و ۱۱۴ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذيرش نزدیک به سه میلیون و ۱۵۱ هزار مسافر و ارسال و پذيرش بیش از ۲۴ ميليون كيلوگرم بار توانست رتبه سوم اعزام و پذیرش مسافر داخلی را در سال ۹۶ از آن خود کند.

نظر شما