شناسهٔ خبر: 51871 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد:

کاهش ۳۵ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

تصادف مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اقدامات ایمنی صورت گرفته در محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان، از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۹۶ لغایت ۱۷ فروردین ماه جاری، آمار کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای ۱۳ نفر کمتر از نوروز سال گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی جنوب سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: با توجه به اقدامات ایمنی صورت گرفته در محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان، از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۹۶ لغایت ۱۷ فروردین ماه جاری، آمار کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای ۱۳ نفر کمتر از نوروز سال گذشته بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: در سال قبل در همین مدت ۳۷ کشته داشته‌ایم و اما امسال ۲۴ نفر در محورهای مواصلاتی جنوب استان کشته شده‌اند که ۳۵ درصد کاهش کشته‌های صحنه تصادفات را نشان می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: ۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی راه‌ها، ۴ هزار و ۲۰۰ عدد تابلو ایمنی، نصب چراغ‌های پلیس مجازی دوطرفه ۴۰ عدد، نصب چراغ‌های چشمک‌زن ۸۰ عدد و نصب گاردریل ۳۷۵ شاخه، از اقدامات اداره ایمنی این مجموعه در طول تعطیلات نوروز بوده است.

کرد بیان کرد: ساماندهی ۴ ایست بازرسی و ۵ پلیس‌راه، ۴۱ کیلومتر روشنایی راه و تونل، روشنایی ۴ نقطه حادثه‌خیز از دیگر اقدامات راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برای ارتقا فرهنگ ترافیک برای دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها دوره‌های آموزشی لازم برگزار شده که به دنبال مجموع این اقدامات،  کاهش تصادفات را در تعطیلات نوروز شاهد بودیم.

نظر شما