شناسهٔ خبر: 51875 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آغاز لایروبی اسکله ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر

نوراله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه لایروبی اسکله پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین(جزیره نگین) با ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی افزود: با اجرا عملیات لایروبی زمینه پهلوگیری ۵۰ هزار تنی در اسکله پایانه کانتینری نگین فراهم می شود.  

وی با اشاره به اینکه طرح لایروبی در مدت ۴ ماه اجرا می‌شود عنوان کرد: ظرفیت این پایانه تخلیه و بارگیری ۳۰۰ هزار TEU کانتینر است که با افتتاح آن ظرفیت کانتینری بندر بوشهر به بیش ۶۰۰ هزار TEU کانتینر می‌رسد. اسعدی ادامه داد: با افتتاح این ترمینال کانتینری جزیره نگین در نیمه نخست سال جاری بندر بوشهر به عنوان دومین بندر کانتینری کشور پس از بندر شهید رجایی تبدیل می‌شود. وی یادآور شد: با تکمیل طرح توسعه ای بندر بوشهر در جزیره نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر با بیش از ۲ برابر افزایش به ۱۵ میلیون تن می رسد. اسعدی با اشاره به قابلیت مهم مجتمع بندری نگین افزود: ‌محدوده ۵۰ هکتاری بندر بوشهر با وجود افزایش ۱۰ هکتاری، پاسخگوی توسعه این بندر نبود که در این راستا مجتمع بندری نگین جزیره نگین برای ساخت ترمینال کانتینری، چند منظوره و اسکله کالای فله و مایع اختصاص پیدا کرد.  

وی ادامه داد: مساحت مجتمع بندری نگین بوشهر را ۴۷۰ هکتار است که پروژه‌های پیش‌بینی شده در مجتمع بندری نگین در مساحتی حدود ۲۰۰ هکتار اجرا می‌شود و مابقی آن نیز اراضی پشتیبان است.

نظر شما