شناسهٔ خبر: 51925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان خبر داد:

افزایش ۱۲ درصدی تردد در ورودی‌های استان سمنان در نوروز ۹۷

احسان منصور کیایی سرپرست اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان سمنان در تشریح اقدامات نوروز ۹۷ استان از افزایش ۱۲ درصدی تردد در ورودی‌های استان و رشد ۶ درصدی سفر با ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی خبر داد.

احسان منصور کیایی سرپرست اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح نوروزی ۹۷ که از تاریخ ۲۳ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه ۹۷ در تمامی راه‌های استان انجام شد، به تشریح اقدامات صورت گرفته در قالب این طرح پرداخت و گفت: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، نزدیکی به تهران، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته با استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، گلستان و دارا بودن سهم عمده بزرگراه ثامن‌الحجج (ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در طی این مدت بیش از ۲۷۰۰۰ مورد تخلف رانندگی با استفاده از سامانه‌های ثبت تخلف در طرح نوروزی در جاده‌های استان ثبت شده و برای مرکز اجرائیات ناجا ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۹ سامانه ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان راه‌اندازی و فعال هستند، اظهار کرد: در مجموع ایام طرح نوروزی سال ۹۷، روز اول فروردین با ثبت ۲۰۰۰ تخلف، پر تخلف‌ترین روز در این مدت بوده است.

احسان منصور کیایی با اشاره به شرایط و موقعیت استان سمنان که در تمام طول سال از تردد بالایی در محورهای ارتباطی برون‌شهری برخوردار است، افزود: با شروع سفرهای نوروزی، محور تهران – سمنان – مشهد از جمله محورهای پرتردد در کشور است.

وی تصریح کرد: در محورهای مواصلاتی استان تاکنون پنجاه و چهار سیستم ترددشماری برخط نصب شده که از داده‌ها و اطلاعات آن‌ها در طی سال استفاده می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در نوروز ۹۷ بیش از یازده میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است، افزود: به استناد آمار و اطلاعات تردد ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشماری برخط، در بازه زمانی مذکور میانگین نرخ تردد در بزرگراه امام رضا (ع) در طی این مدت ۷۸۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده است. متوسط تردد ساعتی در لاین جنوبی بزرگراه امام رضا (ع) ۸۵۵ وسیله نقلیه و متوسط تردد ساعتی در لاین شمالی بزرگراه امام رضا (ع) ۷۱۵ وسیله نقلیه بوده است؛ وی ادامه داد: طی این مدت سهم وسایل نقلیه سنگین حدود ۱۱درصد از کل تردد استان است.

 منصور کیایی در ادامه افزود: در ایام طرح نوروزی امسال در ۹ محور ورودی دارای سیستم‌های ترددشماری استان، حدوداً ۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تردد وسایل نقلیه ثبت شده است که در مقایسه با آمار تعداد روزهای مشابه در سال گذشته، تردد در ورودی‌های استان در طرح نوروزی بیش از دوازده درصد افزایش داشته است.

 وی بیان کرد: روز دوشنبه مورخ ۹۶/۱۲/۲۸ با میانگین نرخ تردد ۱۲۰۹ وسیله نقلیه در ساعت به‌عنوان پرترددترین روز در ایام طرح نوروزی در بزرگراه امام رضا (ع) ثبت شده است. 

 منصور کیایی در ادامه افزود: محورهای گرمسار- آرادان، تهران- ایوانکی و دهملا- شاهرود از پرترددترین محورهای استان در ایام طرح نوروزی سال ۹۷ بودند.      

سرپرست اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان گفت: در طول اجرای طرح جابجایی مسافرین نوروزی ۹۷، بیش از ۸۵۵۰۰ نفر مسافر با استفاده از ناوگان عمومی از مبداء استان جابجا شده‌اند.

وی افزود: مسافرین نوروزی استان در نوروز سال ۹۷ با بیش از ۱۰۵۵۰ سفر با ناوگان عمومی جابجا شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶ درصد افزایش داشته است.

منصور کیایی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان عمومی و ۴۰ شرکت حمل‌و‌نقل مسافر در استان سمنان در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر فعالیت می‌نمایند، تصریح کرد: در مدت اجرای طرح نوروزی نمایندگی‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری شهرستان‌ها نظارت دقیق و مضاعفی بر عملکرد شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر داشته و کنترل‌های لازم را بر نحوه ارائه خدمات به مسافرین خصوصاً مسافرین نوروزی انجام گرفته است.

وی با بیان اهمیت ساختار مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نقش ویژه این عناصر در بهبود رفتار رانندگان، رفع خستگی و در نهایت ارتقای ایمنی جاده‌ای افزود: در طول طرح نوروزی سال ۹۷ اکیپ‌های کنترلی این اداره کل بر نحوه عملکرد مجتمع خدماتی رفاهی فعال در حوزه راه‌های استان نظارت داشته‌اند.

منصور کیایی افزود: در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بر اساس هماهنگی با فرماندهی پلیس‌راه استان ۸ اکیپ ثابت و سیار این اداره کل در طرح نوروزی در آرام‌سازی ترافیک عبوری از محورهای مواصلاتی با پرسنل پلیس‌راه همکاری نموده‌اند.

وی همچنین عنوان کرد: در راستای ارتقای ایمنی سفر ۱۰۰ دستگاه چراغ سولار آذرخشی در نقاط پرحادثه استان با همکاری پلیس‌راه نصب و رفع نقص شد.

نظر شما