شناسهٔ خبر: 51931 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب طرح ساماندهی بلوار آیت ا... ابوترابی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی

سودابه زرین پور رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح ساماندهی بلوار آیت اله ابوترابی از ابتدای تقاطع غیر همسطح آیت اله ابوترابی تا ورودی شهر صنعتی البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سودابه زرین پور با اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: طرح ساماندهی بلوار آیت اله ابوترابی از ابتدای تقاطع غیر همسطح آیت اله ابوترابی تا ورودی شهر صنعتی البرز مصوب شد.

وی افزود: طرح ساماندهی این محور به طول ۷.۲ کیلومتر و حدود ۵۰۰ هکتار با کاربری‌هایی، چون ترمینال مسافربری، نمایشگاهی، تعمیرگاهی، کارگاهی، تأسیسات و تجهیزات، باغ و اراضی کشاورزی شکل گرفته است. 

زرین پور اضافه کرد: کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در جهت ساماندهی محور، طراحی بدنه به صورت پیوسته با کاربری‌های پویا، حفاظت از باغات مثمر، ایجاد رویکرد نمایشگاهی در کاربری‌های صنعتی کارگاهی موجود، طرح مصوب سال ۸۹ برای ساماندهی ورودی‌های شهر قزوین (بلوار آیت اله ابوترابی) را اصلاح و تصویب کرد.

زرین پور با بیان این مطلب که برای تهیه و اصلاح این طرح جلسات هم اندیشی با اصناف و مالکین محور آیت اله ابوترابی در سال ۹۳ برگزار شده، عنوان کرد: با همکاری شهرداری قزوین، اخذ نظرات کارگروه قزوین + ۲۰، بررسی و بازدید در چندین جلسه گروه کارشناسی، هماهنگی با شهرداری و برگزاری بیش از ۲۰ جلسه هماهنگی با شهرداری، از سال ۹۳ بررسی و اصلاحات شروع شده و پس از تصویب کاهش حریم آیت اله ابوترابی از آکس محور به ۳۸ متر در سال ۹۶، موضوع طرح محور نیز به تصویب رسید. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح پس از تأیید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قابلیت ابلاغ و اجرایی شدن دارد.

نظر شما