شناسهٔ خبر: 51946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

داریوش باقرجوان:

بندرعباس، فعالترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا در سال ۹۶

داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: در سال ۱۳۹۶ بندرعباس با حمل سه میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۸۱ تن کالا، فعالترین مرز کشور در زمینه ترانزیت ورودکالا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ بندرعباس با حمل سه میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۸۱ تن کالا، فعالترین مرز کشور در زمینه ترانزیت ورودکالا بوده است.

وی بیان کرد: بندرعباس با افزایش ۱۳.۴ درصدی نسبت به سال گذشته از بین ۳۲ مرز فعال کشور شامل ۲۲ مرز زمینی و ۱۰ مرز آبی بندرعباس، فعالترین مرز در زمینه ترانزیت ورودکالا بوده است و پس از بندرعباس مرز‌های پرویزخان (کردستان)، بازرگان (آذربایجان غربی)، باشماق (کردستان) و سرخس (خراسان رضوی) به عنوان فعالترین مرز‌های کشور در امر ورود کالا‌های ترانزیت بشمار می‌رود.

باقرجوان در ادامه اظهار کرد: عمده‌ترین کالا‌های ترانزیت شده طی این مدت کالا‌هایی نظیر مواد سوختی، کالا‌های ساختمانی، وسایل نقلیه باری و قطعات خودرو مستعمل و مسافری و مواد غذائی، انواع پنبه بوده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان ضمن اشاره به سهم عمده حمل ونقل جاده‌ای کشور در جابجائی کالا در سال گذشته گفت: بندر عباس به دلیل دارا بودن امکانات مناسب تخلیه و بار گیری وبندر مهم شهید رجائی بیشترین سهم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است؛ لذا توجه همزمان به توسعه زیر ساخت‌های حمل ونقلی در مبادی ورودی وخروجی کالا در شمال – جنوب و شرق– غرب کشور که تکمیل کننده کریدور‌های حمل ونقل بین المللی هستند؛ جایگاه ایران را در این صنعت بارزتر خواهد کرد.

باقرجوان در ادامه گفت: آمار ترانزیت کالا از کشور و میزان کالا‌های عبوری نشان دهنده نقش و اهمیت کریدور بین المللی شمال وجنوب در ترانزیت کشور است که با توسعه زیر ساخت‌های لازم در مسیر این کریدور این نقش به مراتب افزایش خواهد یافت.

وی در خاتمه افزود: رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت وحمل ونقل بین المللی سازمان راهداری از همکاری و همدلی اداره ترانزیت و حمل ونقل بین المللی این اداره کل به منظور دستیبابی به اهداف وبرنامه‌های تدوین شده در چارچوب تسهیل و تسریع در عبورومرور از پایانه مرزی و افزایش ترانزیت از خاک میهن اسلامی ایران از حمیدرضا بهادر رئیس اداره ترانزیت وحمل ونقل بین المللی این اداره کل با اهدا لوح تقدیر و تشکر کرد. 

نظر شما