شناسهٔ خبر: 51963 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

کاهش نرخ بیکاری با سرمایه‌گذاری قطری‌ها در بنادر ایران/ رشد اقتصادی با توسعه بنادر امکانپذیر است/ سیاست‌های توسعه‌ای سازمان بنادر حمایت می‌شود

مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: حمل و نقل کالا از طریق بنادر در کاهش نرخ بیکاری بندرنشینان، رشد تولید ناخالص داخلی، ارتقای تراز تجاری و به دنبال آن رشد مثبت اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مجید کیان پور نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در خصوص تاثیر سرمایه‌گذاری قطری‌ها در بنادر ایران، افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در کنار سرمایه‌گذاری داخلی روند سرعت توسعه بنادر کشور را شتاب بیشتری خواهد داد، بنابراین حضور هیات عالیرتبه وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر در ایران می‌تواند باعث توسعه همکاری‌های مشترک بندری و دریایی به ویژه افزایش مبادلات تجاری از طریق صادرات کالا از بنادر کشور به بنادر قطر شود.

وی با بیان اینکه تکمیل شبکه حمل و نقل کشور به ویژه حمل و نقل از طریق بنادر و دریا بسیار ضرورت دارد، تصریح کرد: هر چه سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر کشور افزایش پیدا کند می‌توان به اشتغال پایدار، توسعه همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری مطمئن در بنادر دست یافت.

عضو کمیسیون عمران مجلس اذعان داشت: اگر بنادر کشور توسعه پیدا کند و برای ارایه خدمات به کشتی‌های عبوری مجهزتر شود می‌توان به رشد اقتصادی پایدار دست یافت. بر این اساس سیاست‌های توسعه‌ای سازمان بنادر باید مورد حمایت قرار گیرد.

نظر شما