شناسهٔ خبر: 52019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان زنجان خبر داد:

رتبه سوم استان زنجان در کاهش تلفات و مصدومین حوادث رانندگی برون‌شهری

تصادف مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان از رتبه سوم استان زنجان در کاهش تلفات و مصدومین حوادث رانندگی برون‌شهری در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: طبق آمار موردبررسی توسط دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور، استان زنجان با ۱۳/۵ درصد کاهش جزء سه استان اول در بیشترین کاهش تعداد تلفات و مصدومین حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه سال ۹۶ و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

وی تصریح کرد: در بروز سوانح جاده‌ای همیشه سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه مقصر اصلی شناخته می‌شود که در بررسی‌های صورت گرفته عامل انسانی نقش پررنگ‌تری داشته است.

بیشترین تأثیر عوامل انسانی در بروز و شدت تصادف جاده‌ای مربوط به نداشتن مهارت لازم برای رانندگی، بی‌توجهی به مقررات رانندگی، خستگی و خواب‌آلودگی است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان با تأکید بر لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی به عنوان بازوی توانمند در کاهش تلفات حوادث رانندگی برون‌شهری افزود: طی اعلام کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ۹۷ نقطه دارای تصادف در محورهای مواصلاتی استان زنجان شناسایی شده است که ۴۷ نقطه پرتصادف هستند و مطالعات رفع این نقاط توسط مشاور ذیصلاح در دست انجام است.

دست‌نشان با اشاره به عملکرد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده‌های استان تأکید کرد: ۳۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند که در ایام نوروز امسال ۲۲ هزار و پانصد تخلف سرعت غیرمجاز را به ثبت رساندند.

نظر شما