شناسهٔ خبر: 52058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

بزرگراه زاهدان - زابل در انتظار تامین اعتبار

بزرگراه میاندوآب کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای تکمیل بزرگراه زاهدان - زابل طبق برآوردهای انجام شده حداقل بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با توجه به طلب پیمانکاران و مشکلات احتمالی می‌توان تخمین زد که این میزان افزایش داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، مسعود مالکی در بازدید از روند اجرایی بزرگراه زابل به زاهدان افزود: شروع پروژه بزرگراه زاهدان- زابل در سال ۸۵ کلنگ‌زنی شد و به طول نقطه‌ای و قطعه قطعه تکمیل می‌شود. از طرفی همین میزان پیشرفت بر اساس میزان اعتبار واریز شده پیش می‌رود و طولانی شدن اجرا نیز به همین دلیل بوده است، بنابراین نمی‌توان گفت کل اجرای طرح ۱۲ سال به طول انجامیده است، زیرا هر نقطه بازه زمانی خاصی برای تکمیل داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه تصریح کرد: برای این طرح بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است تا امروز نسبت به اعتبار تخصیص یافته، پروژه پیشرفت بیشتری داشته است، در حالی که پیمانکاران بیش از ۳۰ میلیارد تومان مطالبه دارند و باید پرداخت شود.

وی گفت: بزرگراه زاهدان- زابل یکی از طرح‌های مهم استان در حوزه جاده‌ای است که به دلیل تراکم تردد در این محور به ویژه در ایام تعطیل سال تکمیل شدن آن اهمیت بیشتری به خود می‌گیرد اما تکمیل این طرح نیازمند اعتبارات قابل‌توجهی است که میزان سرعت پیشرفت طرح نیز به آن بستگی دارد.

مالکی عنوان کرد: این طرح متناسب با اعتبار تزریق شده پیشرفت خواهد داشت و اگر این اعتبار زیاد باشد، پیشرفت طرح نیز سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و طولانی شدن اجرای آن فقط به این دلیل بود که اعتبارات به کندی تخصیص پیدا می‌کرد که اگر این روال ادامه داشته باشد، نمی‌توان برای تکمیل آن زمان قطعی را اعلام کرد.

نظر شما