شناسهٔ خبر: 52064 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی اراضی بلاتکلیف و فاقد سند شهرستان قلعه گنج

بازديد اراضی بلاتکلیف و فاقد سند شهرستان قلعه گنج ساماندهی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان،  جلسه ای در خصوص حل مشکل اراضی تصرفی و فاقد سند شهرستان قلعه گنج با حضور مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان ، فرماندار ، امام جمعه ،شورای شهر و جمعی از مردم این شهرستان در محل فرمانداری شهرستان قلعه گنج تشکیل شد.

در این جلسه حجت الاسلام نجنو امام جمعه قلعه گنج گفت: بسیاری از املاک مردم این شهرستان فاقد سند می باشد، از این رو باید گامی در جهت رفع مشکل آنها برداشته شود.

سپس عطا ناوکی فرماندار قلعه گنج به بیان مسائل و مشکلات عموم  مردم از باب مالکیت زمین و املاک آنها پرداخت.

ساردوئی ضمن اشاره به اینکه ساماندهی و اراضی تصرفی مردم از اهداف سازمانی این اداره کل می باشدگفت: اسناد که سالهای گذشته توسط اداره منابع طبیعی اخذ شده در محدوده شهر قرار دارند و به اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان منتقل شده طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۹افراد واجد شرایطی که از تسهیلات دولتی برای ساخت و خرید خانه استفاده ننموده اند با پرداخت قیمت تمام شده می توانند سند مالکیت دریافت نمایند.

وی در ادامه افزود :این کار  قبلاً هم در شهرستان های رودبار و منوجان انجام گرفته و مردم بایستی هر چه سریعتر نسبت به تکمیل پرونده جهت تعیین تکلیف اراضی در تصرف خود اقدام نمایند.

در ادامه جمعی از مردم این شهرستان که در جلسه حضور داشتند در مورد مشکلاتشان صحبت کردند.

همچنین مقرر شد هفته آینده جلسه ای با حضور تعدادی از کارشناسان املاک اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان ،امام جمعه ،فرماندار،رئیس دادگستری ،دادستان شهرستان قلعه گنج جهت بررسی موضوع تشکیل گردد و نتیجه به اطلاع مردم رسانده شود.

در پایان فرماندار قلعه گنج و مهندس ساردویی به اتفاق تعدادی از مسئولین این شهرستان از پل در دست احداث رمشک و راه ارتباطی شهرستان قلعه گنج به شهرستان نیک شهر سیستان بلوچستان بازدید کردند.

ساردوئی در حاشیه این بازدید گفت: این پل از نوع طاقی زیر خاکی به مشخصات ۴ دهانه پنج متر به طول کلی ۲۲ متر و عرض ۳۰ متر در محور رمشک با اعتباری بالغ بر۱۴/۵میلیارد ریال با مشارکت بنیادجانبازان و  مستضعفان و اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حال اجراء می باشد با ساخت این پل راه ارتباطی شهرستان قلعه گنج در استان کرمان و شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان تسهیل می گردد که با انجام این امر مهم، ۷ روستا با جمعیت حدود ۶هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهد شد.

همچنین با اشاره به در حال اجرا بودن  احداث راه ارتباطی میان دو شهرستان قلعه گنج و نیک شهر بیان داشتند: با تکمیل این محور با توجه معادن غنی ،کشاورزی ، وجود مناطق پرجمعیت خوش آب و هوا با پتانسیل گردشگری در طول این محور و همچنین ارتباط با استان همجوار به عنوان یک پروژه شاخص از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که منجر به توسعه اقتصادی، رونق کشاورزی، تسریع سفر بین دو استان و رفع محرومیت  منطقه خواهد شد

نظر شما