شناسهٔ خبر: 52079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

کسب رتبه سوم کشوری در کاهش تلفات برون‌شهری و روستایی توسط استان اردبیل

تصادف مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از کسب رتبه سوم کشوری استان در کاهش تلفات برون‌شهری و روستایی طی سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در گفتگوی اختصاصی با برنامه رادیویی صداوسیمای مرکز اردبیل افزود: در بحث کاهش تلفات جاده‌ای در یک فرآیند مناسب و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال ۸۹ ما یک سیر نزولی را در تصادفات و تلفات جاده‌ای شاهد بودیم به طوری که آمار ۲۴۰ نفر کشته جاده‌های استان در سال ۸۹ با تدارک برنامه‌های آموزشی، آگاه‌سازی رانندگان و ارتقای ایمنی جاده‌ها با همراهی پلیس، هلال‌احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها به شدت کاهش یافته است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل گفت: این اتفاق مناسب و مثبت یک‌شبه و کورکورانه به دست نیامده بلکه حاصل ۷ سال تلاش، پیگیری و ارائه برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی بوده به طوری که تلفات جاده‌ای در این استان از ۲۴۰ نفر سال ۸۹ به ۱۲۳ نفر در سال گذشته تقلیل یافته که با این کاهش بیش از ۴۸ درصدی استان اردبیل سال ۹۶ رتبه سوم کشور را درمجموع کاهش تلفات برون‌شهری و روستایی به دست آورده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: ما در سال ۹۴ در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای رتبه اول، سال ۹۵ نیز در بحث موتورسواران و کاهش تلفات آن‌ها رتبه اول کشور را به دست آوردیم و این در حالی است که استان زنجان فقط در بحث کاهش تلفات برون‌شهری رتبه سوم را در سال گذشته کسب کرده است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل موضوع ایمن‌سازی مدارس، توزیع بسته‌های آموزشی با شعار و پیام‌های ایمنی، آموزش ادوات کشاورزی، ایجاد پل‌های عابرین پیاده، تولید فیلم‌ها و تیزرهای ایمنی و آموزشی، احداث و افتتاح پاسگاه‌های پلیس‌راه، توزیع بیش از ۸ هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران و سایر برنامه‌های اجرا شده در امر ارتقا ایمنی را یادآور شد و افزود: ما از ظرفیت تمام رسانه‌ها به ویژه صداوسیما و مجموعه آموزش و پرورش در بحث آگاه‌سازی رانندگان و جلوگیری از رانندگی پرمخاطره اقداماتی تاثیرگذار و فرهنگی را شاهد بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه برخی از کانال‌های خبری در فضای مجازی با انتشار اخبار نادرست از وضعیت و آمار تصادفات جاده‌ای درصدد تشویش اذهان عمومی هستند، افزود: خادمان مردم در مجموعه اداره کل راهداری استان اردبیل شبانه‌روز با روحیه جهادی و انقلابی در جهت افزایش ایمنی راه‌ها تلاش می‌کنند و برای ما اولویت اول و آخر، حفظ جان مردم است نه میز ریاست.

رحمتی با انتقاد از افرادی که اهداف و مقاصد خاصی را در امر اطلاع‌رسانی در فکر خود می‌پرورانند و با غرض‌ورزی اقدام به انتشار اخبار می‌کنند اظهار امیدواری کرد فعالان عرصه اطلاع‌رسانی در سایت‌ها، نشریات و کانال‌های فضای مجازی با رعایت اخلاق حرفه‌ای و اصل سرعت، دقت و صحت خبرهای موثق و درست را با هدف آگاهی بخشی به مردم عزیز اطلاع‌رسانی کنند.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از نقدهای سازنده در جهت خدمت بیش از پیش به مردم استقبال می‌کند.

نظر شما