شناسهٔ خبر: 52101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکاور خبر داد:

اجرای ۱۹۸ کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و روستایی در محورهای شهرستان فسا

كلنگ‌زني مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در محورهای شهرستان فسا در دست اجرا می‌باشد که ۱۰۵ کیلومتر آن مربوط به راه اصلی و بزرگراه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در مراسم آغاز عملیات زیرگذر بانیان در کمربندی شهرستان فسا اظهار کرد: راه‌های اصلی و شریانی شهرستان فسا در حال تبدیل به بزرگراه می‌باشد و مهمترین پروژه‌های بزرگراهی این شهرستان بزرگراه فسا- داراب و بزرگراه محور قدیم فسا است که بخشی از آن به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی در دست عملیات اجرایی می‌باشد.

وی بیان کرد: در محور فسا– استهبان عملیات اجرایی ۵/۴ کیلومتر از بزرگراه باقیمانده که در دست اجرا می‌باشد و مراحل پایان را طی می‌کند و تا پایان خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد. 

تکاور در خصوص راه‌های روستایی شهرستان فسا نیز گفت: حدود ۹۳ کیلومتر راه روستایی در شهرستان فسا قرارداد بسته شده که بخشی از آن اجرایی و بخشی هم در سال جدید اجرایی خواهد شد.

وی جمع اعتبارات قراردادهای پروژه‌هایی که در این شهرستان در دست اجرا است یا اجرایی خواهد شد را ۱۱۲۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با همه تنگناه‌ها و مشکلات مالی که دولت با آن مواجه است پروژه‌های بسیار خوبی در کشور و در استان فارس در راستای عمران، آبادی و توسعه راه‌ها در دست اجرا می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص زیرگذر بانیان نیز گفت: این تقاطع که به صورت زیرگذر اجرا می‌شود، ۲۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی درخصوص مشخصات پروژه زیرگذر روستای بانیان اضافه کرد: مشخصات زیرگذر ۲ دستگاه پل ۷ متری به طول ۲/۲۸ متر و طول رمپ و لوپ‌ها ۱۵۰۰ متر می‌باشد.

تکاور حجم خاکبرداری را ۱۳ هزار و ۲۷۵ مترمکعب و خاکریزی را یک هزار و ۶۴۵ مترمکعب اعلام و خاطر نشان کرد: زیر اساس این پروژه ۲۲۰۰ متر مکعب و اساس آن ۲۰۰۰ متر مکعب می‌باشد که ۲۶۰۰ تن آسفالت مورد نیاز این پروژه است.

نظر شما