شناسهٔ خبر: 52118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی مشکلات حوزه حمل‌ونقل و مسکن کردستان در دیدار استاندار با وزیر راه و شهرسازی

دیدار استاندار کردستان در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی وضعیت مسکن و راه‌های استان را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، بهمن مرادنیا در نشست کاری با وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت شاخص‌های حوزه حمل‌ونقل و مسکن استان را گزارش داد و گفت: افزایش تعداد پروازهای تهران به سنندج و بلعکس نیاز استان بوده و پس از بررسی شرایط ارتقاء تعداد پروازها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از سفر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌ها به دستور وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این سفر از روند اجرایی پروژه‌های احداث راه‌آهن همدان به سنندج، گردنه صلوات آباد و قطعات کریدور شمال به جنوب بازدید می‌شود که ضمن بررسی مشکلات پروژه‌ها و شرایط سرعت بخشیدن به آن‌ها فراهم خواهد شد.

استاندار کردستان به مذاکره در خصوص پیگیری پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزهٔ راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: از طریق معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه امیدواریم در آیندهٔ نزدیک این مطالبات به پیمانکاران پرداخت شود.

مرادنیا عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی دستور تفویض اختیار اجرای تقاطع غیر همسطح سه‌راهی مریوان به جهت انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی آن به اداره کل راه شهرسازی را صادر کرد.

استاندار کردستان افزود: در خصوص کمک به اجرای برخی پروژه‌های بهسازی و آسفالت نواحی منفصل شهری نایسر و حسن‌آباد و نیز واگذاری زمین به بخش خصوصی جهت اجرای مجتمع فرهنگی تفریحی ورزشی و کمک به بافت‌های فرسوده توافقات خوبی با وزارت راه و شهرسازی به عمل آمد.

نظر شما