شناسهٔ خبر: 52141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اویسی خبر داد:

اجرای طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد بخش سلفچگان

جعفر اویسی رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: در راستای ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد بخش سلفچگان، واقع در محور اراک– قم با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال به طول ۷۰۰ متر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، جعفر اویسی اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد بخش سلفچگان، واقع در محور اراک– قم با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال انجام شد. 

وی بیان کرد: در این راستا ۷۰۰ متر (افزون بر ۱۱۵ قطعه نیوجرسی مفصلی) در حریم جاده‌ای روستای راهجرد بخش سلفچگان نصب شد. 

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم افزود: با عنایت به نزدیکی بافت روستای راهجرد به جاده ترانزیتی اراک– قم و احتمال وقوع حوادثی نظیر خروج خودرو از مسیر و احتمال برخورد با ساکنان و ابنیه روستا، طرح ایمن‌سازی این روستا در دستور کار قرار گرفت.

 وی ادامه داد: همچنین با توجه به تردد عابران از عرض راه و ضرورت جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد (در ناحیه متجانب با محور اراک– قم) با نصب و استقرار افزون بر ۱۱۵ قطعه نیوجرسی مفصلی (۷۰۰ متر) عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.

اویسی با اشاره به هزینه بالغ بر ۲ میلیارد ریال برای اجرای این طرح تصریح کرد: طول هر قطعه نیوجرسی مفصلی ۶ متر و ارتفاع آن یک متر است.

وی افزود: وزن هر قطعه از نیوجرسی های مفصلی به طور متوسط پنج تن می‌باشد که به وسیله مفصل های فلزی به یکدیگر متصل و در صورت خروج و برخورد خودرو با آنها می‌تواند تا حد قابل ملاحظه ای از ورود خودرو به روستا جلوگیری کنند.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ارتفاع مناسب این نوع نیوجرسی را از دیگر عوامل مهم در ممانعت از ورود احشام روستاییان به سطح راه دانست و اظهار کرد: بی تردید مهمترین فاکتور در تامین ایمنی راه‌ها، توجه جدی و اجرای دقیق مقررات جاده‌ای توسط رانندگان و احتیاط عابران، خصوصا ساکنان شهر و روستاهای متجانب با جاده می‌باشد. 

نظر شما