شناسهٔ خبر: 52147 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد:

استقرار اکیپ‌ها و ماشین‌آلات راهداری از روز اول بارش‌های بهاری

راهداری طی روز‌های اخیر همراه با بارش نزولات آسمانی، ۱۲۶ اكیپ راهداری با ۹۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری با حضور در صحنه و محورهای دارای بارش، بیش از ۴۰ كیلومتر برف‌روبی و ۵ مقطع  را ریزش‌برداری نموده ضمن آنكه در این زمان از فصل بهار  ۴۲ تن شن و نمك مصرف کرده‌اند. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بارش نعمت الهی در روزهای اخیر كه در ۷ استان كشور به صورت برف و تگرگ و ۱۵ استان به شكل باران بود موجبات شادی مردم و هموطنان گردیده بود، در برخی از محورهای مواصلاتی مسافران و رانندگان را غافلگیر کرد.  

این گزارش می‌افزاید از بیست‌مین روز از فروردین ماه در ۱۳۴ محور شریانی از طریق دوربین‌های نظارت تصویری  مركز مدیریت راههای كشور مستقر در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بارش‌های مداوم مشاهده می‌گردد كه در این مدت ۲ محور مسدود توسط راهداران تلاشگر بازگشایی گردیده است. 

بر اساس این گزارش ۱۲۶ اكیپ راهداری با ۹۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری با حضور در صحنه و محورهای  دارای بارش بیش از ۴۰ كیلومتر برف‌روبی و ۵ مقطع  را ریزش‌برداری نموده ضمن آنكه در این زمان از فصل بهار  ۴۲ تن شن و نمك مصرف کرده‌اند. 

گفتنی است در طی دو روز بارش‌ها، تعداد ۴۰ مسافر و ۶۲ دستگاه خودرو توسط اكیپ‌های راهداری كمك رسانی و تعدادی نیز در محل راهدارخانه‌ها مورد پذیرایی قرار گرفتند.

اضافه می‌نماید سامانه جامع ۱۴۱ شامل  تلفن گویای ۱۴۱، اپ ۱۴۱، پایگاه اطلاع‌رسانی www.۱۴۱.ir  و سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ به صورت شبانه‌روز با ارائه آخرین وضعیت راههای كشور برای انجام سفرهای ایمن، مطمئن و با آرامش در خدمت هموطنان  است. 

نظر شما