شناسهٔ خبر: 52162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه های استان کرمان اعلام کرد:

انجام ۳۷۲ پرواز نوروزی در فرودگاه هاشمی رفسنجانی کرمان/ رشد ۲۵ درصدی پروازها نسبت به نوروز گذشته

علی قاسم‌زاده مدیر کل فرودگاه های استان کرمان با اعلام انجام ۳۷۲ پرواز نوروزی در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان گفت: تعداد پروازها در نوروز ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی همراه بود.

علی قاسم‌زاده، مدیر کل فرودگاه های استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تعداد پروازهای نوروزی انجام شده در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان را ۳۷۲ سورتی اعلام کرد و گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۶ لغایت ۱۵ فروردین ۹۷ مجموعا ۴۵ هزار و ۷۱۴ مسافر با استفاده از پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه جابجا شدند.

وی افزود: تعداد پروازهای انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد و تعداد مسافران جابجا شده ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته قاسم‌زاده، در ایام نوروز هیچ پروازی از مبدا یا به مقصد فرودگاه کرمان باطل نشد، اما پروازها مجموعا ۳۸۴۵ دقیقه یا ۶۴ ساعت تاخیر داشتند.

وی با اشاره به ثبت نشدن حتی یک شکایت از سوی مسافران در این ایام گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، میزان رضایت مسافران از خدمات فرودگاه نسبت به نوروز پیش ۹۲ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان همچنین درباره خدمات نوروزی ارائه شده در این فرودگاه گفت: خدماتی از قبیل تشكيل ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي، برگزاري ۷ جلسه ستاد سفرهاي نوروزي، گل كاري محاوط، جداول و خيابان هاي فرودگاه، غبارروبي و زيبا سازي نماز خانه ها، وارسي دستگاههاي كمك ناوبري، كمك بازرسي، تجهيزات، سيستم‌ها، ماشين آلات عملياتي، ابنيه و سطوح پروازي براي استقبال از پروازهاي نوروزي و بالا بردن ضريب ايمني پروازها، اجراي طرح ميز خدمت و از من بپرس، ايجاد صفحه ويژه نوروز در پرتال فرودگاه بين المللي كرمان و اجراي سفره هفت سين در ترمينالهای داخلي ، خارجي و ادارات عمليات و فرودگاه هاي تابعه از جمله اقدامات انجام شده برای استقبال از مسافران نوروزی بودند.

گفتنی است فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان در ایام نوروز پذیرای نشست و برخاست‌هایی به مقصد یا از مبدا فرودگاه‌های تهران، مشهد، اصفهان، شيراز، كيش، قشم، زاهدان، تبريز، بندرعباس، اهواز، نجف و بغداد بود.

نظر شما