شناسهٔ خبر: 52175 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زندی فر مطرح کرد؛

​جابجایی بیش از ۱۷ میلیون تن کالا در سال ٩٦ از مبدا استان مرکزی

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل ونقل استان مرکزی گفت: درسال ۹۶ در مجموع ۱۲ ماهه بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از مبدا استان جابجا شده‌ که بیشترین حجم جابجایی کالا طی ۴ سال اخیر می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل ونقل استان مرکزی، گفت: براساس آمار بارنامه‌های صادره به طور متوسط در ۴ سال اخیر ماهانه یک میلیون و پانصد هزار تن کالا در قالب ۱۰۰ هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده‌است.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: استان مرکزی با این حجم جابجایی کالا ۴.۵ درصد از کل حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده‌است و در رتبه ۹ کشوری قرار دارد که به طور معمول ۱۰ درصد از کل بار جابجا شده به صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون استانی جابجا می‌شود و به طور متوسط سالانه بیش از ۷ میلیون تن کالا از سایر نقاط کشور به استان مرکزی وارد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: درسال ۹۶ در مجموع ۱۲ ماهه بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از مبدا استان جابجا شده‌است که بیشترین حجم جابجایی کالا طی ۴ سال اخیر می‌باشد.

وی بیان کرد: این حجم جابجایی کالا در قالب بيش از يک ميليون سفر باری صورت گرفته است که حجم سفرهای باری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است و متوسط وزن هر محموله ۱۵ تن است و این درحالیست که متوسط کشوری ۱۴ تن می‌باشد.

زندی فر تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد از کل بار جابجا شده از مبدا استان از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری می‌شود و بیشترین کالای حمل شده به ترتیب شامل انواع سیمان (۱۶ درصد از کل)، نفت کوره و گازوئیل (۱۴ درصد) و انواع سنگ معدنی ۸ درصد می‌باشد و مقصد بیشترین حجم از جابجایی کالا از مبدا استان به استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان و قم است. 

نظر شما