شناسهٔ خبر: 52182 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

بهره‌مندی از نسل جدید امکانات گردشگری دریایی/نوسازی صندلی‌ها و شناورهای مسافربری/ ثبت الکترونیکی گردشگری دریایی در دستور کار

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: استفاده از نسل جدید امکانات گردشگری دریایی، ثبت الکترونیکی گردشگری دریایی و خارج سازی صندلی و شناورهای فرسوده مسافربری، باید در سال جاری اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در جلسه بررسی و ارزیابی اجرای طرح گردشگری نوروز ۹۷  که از ۲۴ اسفند ۹۶  شروع و تا ۱۵  فروردین ماه ادامه داشت، افزود: در سال جدید باید بتوانیم نسل جدید امکانات گردشگری دریایی را معرفی و عملیاتی کنیم و این فرهنگ را جا بیندازیم که مردم احساس کنند با ایمنی بیشتر و آسایش بهتری می توانند گردشگری ساحلی داشته باشند.

وی با تاکید بر شناسایی چالش ها و نقاط ضعف در بخش گردشگری دریایی، خاطرنشان کرد: در گردشگری دریایی ایمنی و آسایش مردم باید در اولویت باشد و این هدف را باید با تمام ابزار و امکاناتی که در اختیار داریم، میسر کنیم.

معرفی و عملیاتی سازی قایق های گردشگری در سال ۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کارگیری نسل جدید امکانات گردشگری دریایی به عنوان مهم ترین چالش سازمان بنادر در بخش گردشگری دریایی، توضیح داد: انتظار داریم معاونت دریایی امسال را به ایجاد تحول در بخش قایق های گردشگری، معرفی و عملیاتی سازی این نوع شناورها اختصاص دهد.

وی خارج سازی صندلی های غیر ایمن از فهرست سفرهای دریایی نوروزی امسال در استان هرمزگان را اقدام شایسته ای برشمرد و تاکید کرد: مدیران بنادر در سال جاری، باید نسبت به خارج سازی صندلی ها و شناورهای فرسوده مسافربر اقدام کنند؛ چراکه توان و پتانسیل برای نوسازی ناوگان مسافری در کشور وجود دارد و همچنین سازمان بنادر تسهیلات مورد نیاز را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

راستاد «ثبت الکترونیکی گردشگری دریایی» را از دیگر برنامه‌های توسعه سازمان بنادر در سال جاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر آمار گردشگران دریایی بر اساس تعداد شناور های مسافری ثبت می شود که چندان قابل استناد نیست و در صورت دست یابی به چنین امکانی، یک دستاورد بزرگ برای سازمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جا به جایی ایمن ۶,۵ میلیون مسافر دریایی در تعطیلات عید امسال، آن را کار برجسته و بسیار خوبی دانست که نشان دهنده همت و حمیت دست اندرکاران طرح تسهیل سفرها و گردشگری دریایی نوروزی است.

راستاد با هشدار به اینکه نباید هیچ گاه  نسبت آمار ایجاد شده غره شویم، تصریح کرد: اینکه یک فرایندی طی شده؛ نتیجه ای حاصل آمده و احساس کنیم این ماموریت را به خوبی به سرانجام رسانده ایم، تصور اشتباهی است.

رتبه اول اطلاع‌رسانی در میان تمامی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی

وی با اعلام اینکه اقدامات انجام شده در طرح سفرهای دریایی نوروزی مورد قدردانی ویژه وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته، با اشاره به آمار ارائه شده توسط اداره کل ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه، گفت: حوزه اطلاع رسانی سازمان بنادر موفق شد در بخش تولید محتوا و انعکاس کلیه اقدامات و تدابیر صورت گرفته جهت تسهیل سفرهای نوروزی در میان تمامی زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی، رتبه اول را کسب کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که مراسم تجلیل از دست اندرکاران تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سخن می گفت، افزود: حوزه اطلاع رسانی نشان داد که سازمان بنادر در بخش گردشگری دریایی مسئولیت خطیر و  مهمی را تحت کنترل و مدیریت خودش به جلو می‌برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه فعالیت های ارتباطی و اطلاع رسانی سازمان بنادر در ایام نوروز مسبوق به سابقه نبوده، گفت: کلیه برنامه ها و  اقدامات انجام شده در بخش اطلاع رسانی با هزینه بسیار کمی نسبت به سال های گذشته سامان داده شد.

وی  با بیان اینکه یگان حفاظت دریایی و همکاران فناوری اطلاعات نیز در سر و سامان دادن به امور رفاهی و تسهیلاتی سفرهای دریایی نوروز امسال خدمات شایان توجه ای داشته اند، یادآور شد: توفیقات حاصل شده از خدمات صورت گرفته در بخش گردشگری دریایی کار جمعی و تلاش گروهی بوده است.

نظر شما