شناسهٔ خبر: 52205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خروج بیش از ۲۶ هزار سفر کامیون از پایانه‌مرزی ماهیرود در سال گذشته

پایانه مرزی ماهیرود طی سال گذشته ۲۶هزارو ۲۴۶دستگاه کامیون از پایانه مرزی ماهیرود خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی، به نقل از علی‌اکبر مزیدی، طی سال گذشته ۲۶هزارو ۲۴۶دستگاه کامیون از پایانه مرزی ماهیرود خارج شدند.

مدیر پایانه مرزی ماهیرود، افزود: پایانه‌مرزی (میل ۷۸) تنها معبر رسمی فعال در خراسان‌جنوبی است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان خراسان‌جنوبی و ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان فراه(افغانستان ) واقع شده است.

مزیدی، ادامه داد: در دوازده ماهه سال ۹۵ صادرات ۱۵ هزارو ۳۴۶سفر کامیون  با تناژ  ۳۸۰۱۱۰ (تن) ، ترانزیت ۹۵۸ سفر کامیون و در سال گذشته صادرات ۲۵ هزارو ۵۰۴ سفر کامیون با تناژ ۶۳۳۲۵۱(تن) ، ترانزیت ۷۴۲سفر کامیون بوده است.

وی، تصریح کرد: میزان افزایش تردد در سال گذشته نسبت به سال۹۵ صادرات  ۶۷ درصد و ترانزیت ۲۲درصد کاهش نسبت به سال ۹۵ داشته است، که عمده‌ترین کالاهای صادراتی از پایانه‌مرزی ترکیبات نفتی از قبیل  هیدروکربن سبک و سنگین، گازوئیل، گاز مایع انواع وعمده‌ترین کالاهای ترانزیتی بنزین ،گوشت مرغ و کود شیمیایی بوده است.

مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود، در پایان خاطرنشان کرد: میزان تردد مسافر در سال ۹۵ را ۱۸هزارو ۹۶۹ نفر مسافر و در سال گذشته ۲۹ هزار و ۹۴۸ نفر مسافر بوده است که نسبت به سال ۹۵ ، ۵۸ درصد افزایش تردد مسافر داشته است.

نظر شما