شناسهٔ خبر: 52244 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تبادار مطرح کرد؛

اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار نیازمند همت و تلاش اعضای ستادهای بازآفرینی است

نشست استاندار فارس با تاکید بر اینکه بازآفرینی شهری باید در دستور کار استان قرار گیرد، گفت: برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار (امید) فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و مسائل در بافت‌های ناکارآمد به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، اسماعیل تبادار استاندار فارس در اولین نشست ستاد باز آفرینی شهری پایدار استان فارس در سال جاری ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار کرد: برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار (امید) فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و مسائل در این بافت‌ها را به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری باید در دستور کار استان قرار گیرد، بیان کرد: اجرای بازآفرینی شهری باید بر اساس محله و بر اساس موقعیت، اصالت و مطابق بافت قدیم صورت گیرد.

تبادار با بیان اینکه برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار (امید) توسط رئیس محترم جمهور در دهه فجر سال گذشته ابلاغ و در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: اگر در اجرای برنامه ملی باز آفرینی شهری پایدار (امید) شاهد همت، هم افزایی، همدلی و تلاش در میان اعضای ستاد باز آفرینی شهری استان نباشیم، علی‌رغم تاکیدات ریاست محترم جمهور و تلاش ها و پیگیرهای مستمر مهندس عشایری معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و همکاران محترم وی، متاسفانه باید عرض کنم که هیچ اتفاقی بزرگی در این رابطه در استان فارس رخ نخواهد داد.   

وی با تاکید بر اینکه به برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار (امید) فرصت مناسب برای استان فارس محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به موضوع گرشگری در استان فارس، انتظار بر این است که توجه جدی به موضوع بهسازی و نوسازی بافت تاریخی استان صورت گیرد.

نظر شما