شناسهٔ خبر: 52248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه عنوان کرد:

لزوم حفظ انسجام درونی بین دستگاه‌ها برای حفظ اقتدار بیرونی وزارتخانه

نشست مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها باید انسجام و اتحاد درونی بین دستگاه‌ها را حفظ نمایند و در جهت بهبود عملکرد و پاسخگویی به مردم و حفظ حقوق شهروندی با یکدیگر به نحو احسن تعامل داشته باشند تا اقتدار بیرونی وزارتخانه را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، علی بخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در اولین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در استان فارس که با حضور مدیران کل مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان فارس برگزار شد، افزود:

به منظور حفظ اتحاد و انسجام درونی کلیه پرسنل و مسئولین وزارت راه و شهرسازی و حفظ اقتدار وزارتخانه در تشکیلات بیرونی و هماهنگی مدیران تابعه وزارتخانه در استان‌ها انتصاب مدیرکل راه و شهرسازی استان‌ها به عنوان مدیر ارشد وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها و پاسخگویی و ارائه گزارشات لازم به مقامات کشوری و استانی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک ابر وزارتخانه بیش از ۶۲ هزار نفر پرسنل در کل کشور دارد که در قالب قرارداد رسمی – پیمانی و قراردادی هستند.

رستمی افزود: بیش از ۲۰۹ اداره کل در سطح استانی داریم که متشکل از اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل، اداره کل فرودگاه‌ها و اداره کل هواشناسی و اداره کل فرودگاه‌ها است.

وی همچنین اضافه کرد: ۵ مأموریت ویژه در حوزه مدیریت عملکرد حقوق شهروندان تکلیف شده که دستگاه‌ها در خصوص عملکردشان باید پاسخگو باشند و جمع‌بندی عملکردها که به عنوان ارزیابی عملکرد ارائه خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در خصوص پنج مأموریت ویژه را که مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری برای دستگاه‌ها تکلیف کرده گفت: ۱- سلامت اداری ۲- مبارزه با فساد اداری و ارتقاء سلامت اداری ۳- پاسخگویی به شکایات ۴- ارزیابی عملکرد دستگاه است که دستگاه‌ها مکلفند انجام امور مربوط به تکریم ارباب‌رجوع و تکلیف دستگاه‌های اجرایی در اجرای دستورالعمل حقوق شهروندی ۵ تکلیف دستگاه‌های اجرایی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: توسعه هر کشور در گرو سلامت اداری دستگاه‌های متولی امور آن کشور است و مدیران و بالاترین مقامات دستگاه‌های اجرایی باید در انتخاب زیردستان دقت لازم را به عمل آورند.

شایان ذکر است که در پایان از کارمند و مدیران راه و شهرسازی فارس که در حوزه مدیریت عملکرد و ارزشیابی فعالیت داشته‌اند و منجر به کسب مقام اداره کل راه و شهرسازی فارس در سال گذشته شده با اهداء لوح تقدیر قدردانی و تشکر شد.

نظر شما