شناسهٔ خبر: 52258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باقری فرد مطرح کرد؛

ضرورت توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای توسعه مناطق محروم

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: شبکه حمل‌ونقل مناسب یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی است و با توجه به اینکه نیاز کشور در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در روستاها و مناطق محروم بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از احداث جاده جدید در محور چاه نهر فدامی خبر داد.

وی با بیان اینکه شبکه حمل‌ونقل مناسب یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی است و با توجه به اینکه نیاز کشور در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در روستاها و مناطق محروم بسیار ضروری به نظر می‌رسد، افزود: این رویکرد و اولویت‌بندی که در سال جدید جهت توسعه مناطق محروم در این اداره کل ترسیم کرده‌ایم، می‌تواند در بازگشت به روستاها و شکوفایی اقتصاد ملی نقش‌آفرین باشد و اساساً با توجه به اهمیت راه‌ها، در این عرصه بدون شک می‌تواند ابعاد مختلف پیشرفت را در برگیرد.

وی اظهار کرد: احداث جاده جدید چاه نهر فدامی، دسترسی شهرستان لارستان به داراب و همچنین دسترسی مردم داراب، زرین‌دشت و فدامی به شرق کشور از طریق جاده لار درزوسایبان را فراهم و زمینه‌ساز توسعه کریدور های موازی در منطقه لار است.

باقری فرد افزود: درصددیم با برگزاری مراحل مناقصه ۸ کیلومتر از ۱۵ کیلومتر واقع در حوزه استحفاظی این اداره کل که با مشخصه راه فرعی است، بتوانیم سهمی در آبادانی این منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره بر اینکه کل طول این مسیر ۳۵ کیلومتر است، افزود: برای تکمیل آن می‌بایست ۲۰ کیلومتر موجود در حوزهٔ شهرستان داراب نیز به مرحله عملیاتی برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطرنشان کرد: چندی پیش نیز با بهسازی مسیر دهکویه گلکویه به طول ۴۵ کیلومتر، راه دسترسی مردم لارستان به شهرستان زرین‌دشت و داراب هموار و کاهش مسیر چشمگیری برای تردد مردم این دو شهرستان فراهم شد تا به حمدالله لارستان نقطهٔ اتصال مناسبی به شهرستان‌های همجوار خود داشته باشد.

نظر شما