شناسهٔ خبر: 52277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گیلان صورت گرفت:

برگزاری جلسه ارائه طرح پژوهشی ارزیابی بازآفرینی شهری بر پایه توسعه پایدار شهری

نشست جلسه ارائه نهایی طرح پژوهشی ارزیابی بازآفرینی شهری بر پایه توسعه پایدار شهری در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، جلسه ارائه نهایی طرح پژوهشی ارزیابی بازآفرینی شهری بر پایه توسعه پایدار شهری – نمونه موردی شهر رشت، قرارداد فی‌مابین اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و دانشگاه گیلان، در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه با بیان اینکه  ارزیابی در همه زمینه‌ها از جمله بازآفرینی شهری می‌تواند به عنوان اهرمی مؤثر به بیان نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، مشکلات و تنگناها و در نهایت ارائه پیشنهادات و راهکارها بپردازد، افزود: این مهم موجب اصلاح و بهبود در مدیریت‌های راهبردی، ساختاری و عملیاتی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی در راستای توسعه همه‌جانبه شهری به منظور ارتقاء کیفیت زندگی، حفظ و صیانت از حقوق شهروندی، احیاء هویت تاریخی شهر، حکمروائی خوب شهری، ارتقاء تاب‌آوری شهری، بهبود وضعیت‌های زیست‌محیطی و کالبدی و ... گردد.

همچنین محمد صفری رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی  استان گیلان گفت: با هدف انجام طرح پژوهشی مذکور، کلیه اقدامات و فعالیت‌های صورت پذیرفته اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری رشت و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در سه پهنه بازآفرینی شهری پایدار: پهنه بافت‌های ناکارآمد میانی (فرسوده)، پهنه محدوده تاریخی شهر و پهنه سکونتگاه‌های غیررسمی، از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کالبدی و زیست‌محیطی، بر پایه توسعه پایدار شهری توسط مجری طرح پژوهشی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شهرداری رشت، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت عمران و مسکن‌سازان استان گیلان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کارشناسی پرداختند و در پایان با کلیات طرح موافقت و مقرر شد مجری محترم اصلاحات لازم را بر اساس صورتجلسه تنظیمی برطرف و به اداره کل راه و شهرسازی تحویل نماید.

نظر شما