شناسهٔ خبر: 52278 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل خبر داد:

برگزاری موفقیت آمیز مانور طرح اضطراری فرودگاه اهواز/ ۱۶ مانور فرودگاهی اضطراری در سال جاری

مانور هوایی مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل  از انجام موفقیت آمیز مانور طرح اضطراري فرودگاه اهواز با يکي از محتمل ترين سناريوهاي سوانح هوايي جهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي فرودگاه هاي استان خوزستان، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل در حاشيه برگزاري اين مانور، با بیان اینکه ۵۴ فرودگاه فعال در کشور داريم، گفت: امسال ۱۶ مانور اضطراری در دیگر فرودگاه های مرز هوایی، بین المللی و پرترافیک در حوزه سوانح هوایی سراسر کشور در راستای هماهنگی بین دستگاه های مختلف برگزار می شود.

فرشيد گليج درباره میزان استاندارد بودن مانورهای برگزار شده توضیح داد: در مانورهای برگزار شده، ارزیابان مختلف از ادارات تخصصی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حاضر مي شوند و این مانورها را به صورت کیفی و کمی بررسی می کنند. ارزیابی مقدماتی توسط ارزیابان ارائه و بررسي کمی و کیفی نهایی برای مدیرکل فرودگاه های استان ارسال و در جلسه ای با حضور عوامل حاضر در هر مانور، نقاط ضعف و قوت بیان مي شود تا در مانورهای بعدی رفع شود.

وی تصریح کرد: ارائه موارد ارزیابی و نواقص موجود و اعلام آن به دستگاه های استانی، در کنار حضور تاکیدی و دستوری همه دستگاه های مربوط  می تواند كيفيت این مانورها را ارتقا دهد.

 مدیرکل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی کشور گفت: سناریوهاي مانورها، بین المللی هستند و برای هر فرودگاه، متفاوت تدوین می شوند.

همچنين مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: مانور تمرینی فرودگاه اهواز به منظور آمادگی دستگاه های مختلف از جمله فرودگاه در برابر سوانح برگزار شد.

محمدرضا رضايي افزود: در این مانور دستگاه های مختلف از جمله آتش نشانی، اورژانس ، هلال احمر ، سپاه و پلیس فرودگاه و راهنمایی و رانندگی و... حضور یافتند و هماهنگی بین دستگاه های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان درباره  سناریوی اجرا شده در این مانور بیان کرد: سناریوی در نظر گرفته شده، از کار افتادن موتور هواپیما بعد از پنج دقیقه تیک آف و آتش گرفتن یکی از موتورها و سپس هدایت به خارج از باند بود که یکی از محتمل ترین سناریوها برای سوانح هوایی در جهان به شمار می رود.

ارزیابی این مانور را کارشناسانی از اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، اداره کل کنترل ترافیک هوایی، دفتر مرکزی امنیت فرودگاهی و دفتر مقررات فرودگاهی ومدیریت بحران و پدافند غیر عامل برعهده داشتند.

نظر شما