شناسهٔ خبر: 52297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۲۵۰ ميليارد تومان برای راه های روستايی هرمزگان

جلسه مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در جلسه شورای اداری شهرستان بندرلنگه گفت: جاده‌های آسفالته روستایی عمر بیش از سی تا چهل سال دارد و نیازمند بهسازی است.

وی افزود: بیش از دو هزار و ۴۰۰ آبنما در جاده‌های استان وجود دارد که می‌تواند زمینه ساز افزایش تصادف در راه‌های استان باشدو بسیاری از ابنیه فنی در حال از بین رفتن هستند که قسمتی از آن تقصر ما است چرا که نگهداری به طور صحیح انجام نشده است و باید از مدل‌های نو برای نگهداری این ابنیه‌ها استفاده کنیم.

باقرجوان با اشاره به ایمنی راه‌ها، تصریح کرد: مسؤولان هیچگاه اجازه ندهند راه‌ ساخته شود بدون مشخصات فنی  ابنیه فنی، همین الان درگیر راه‌های روستایی هستیم که ساخته می‌شود ولی ابنیه فنی در آن‌ها ساخته نمی‌شود.

در ادامه فرماندار بندرلنگه نیز در این جلسه گفت: صد کیلومتر از جاده بندر لنگه- پارسیان و ۴۵ کیلومتر از جاده بندرلنگه به بندرخمیر دارای فرسودگی، عرض کم ۲۰ پل، کمبود علائم هشدار دهنده، پیچ‌های خطرناک و نداشتن شانه خاکی است.

ارسلان بهاری افزود: با توجه به ترانزیتی بودن این جاده ها، باید برای بهسازی و رفع نواقص این محور‌ها اعتبار ویژه در نظر گرفته شود..

باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در پایان گفت: بسیاری از کمبودهای محورهای مواصلاتی که فرماندار بندرلنگه اشاره نموده به زودی برای سامان دادن آن‌ها اولویت‌بندی و اقداماتی صورت خواهد گرفت.

نظر شما