شناسهٔ خبر: 52302 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

فرودگاه امام(ره) با افتتاح ترمینال ایران‌شهر به هاب منطقه تبدیل می‌شود/ افتتاح محوطه پیشران منطقه آزاد در سال جاری

شهرام آدم‌نژاد مدیرعامل و رییس هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ترمینال ایران‌شهر را یک ابر پروژه فرودگاهی توصیف کرد و گفت: با افتتاح این ترمینال و افزایش ظرفیت سالانه مسافرپذیری شهر فرودگاهی به بالای ۵۰ میلیون نفر، شهر فرودگاهی به هاب مسافربری و ترانزیت تبدیل می‌شود.

شهرام آدم‌نژاد، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از منظر موقعیت یابی ویژگی‌های خوبی در این مجموعه وجود دارد، گفت: این یک آرزوی چند ساله است که مجموعه شهر فرودگاهی به هاب، مخصوصا در حوزه مسافربری تبدیل شود.

آدم نژاد سپس به پیش‌نیازهای تبدیل شدن شهر فرودگاهی به هاب منطقه اشاره کرد و افزود: ظرفیت ترمینال یک حدودا ۵.۵ تا ۶ میلیون نفر در سال است، اما سالانه بالای ۱۰ میلیون مسافر از طریق آن جابجا می‌شوند. برای آنکه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تبدیل به هاب شود، ظرفیت حمل مسافر باید به بیش از ۵۰ میلیون مسافر در سال برسد. زیرساخت باید ایجاد شود. تا وقتی که این زیرساخت ایجاد نشود، نمی توان در مورد تبدیل شدن به هاب صحبت کرد.

وی ادامه داد: ترمینال سلام تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و یک ظرفیت سالانه  ۵ میلیون نفری به مجموعه شهر فرودگاهی اضافه خواهد شد. اما این ترمینال ایران‌شهر است کمک خواهد کرد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب منطقه تبدیل شود. ترمینال ایران‌شهر ۴۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد و یک ابر پروژه فرودگاهی کشور محسوب می‌شود. این ترمینال می‌تواند نقش هاب را چه در رابطه با صنعت ترانزیت و چه از منظر مسافربری بازی کند. امیدواریم کلنگ احداث این ترمینال در سال جاری به زمین بخورد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام اینکه ظرف چند ماه آینده فرخوان‌های جذب سرمایه‌گذار در شهر فرودگاهی صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر فراخوان جذب پیمانکار داده شده است تا ۲۴۰ هکتار از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان منطقه پیشران شروع به فعالیت کند. تدوین طرح جامع شهر فرودگاهی در چند ماه آینده تمام شده و چند پروژه بزرگ به دنبال این اتفاق آغاز خواهد شد. این پروژه‌ها در حوزه لجستیک و بندر خشک خواهند بود.

آدم‌نژاد ادامه داد: تهران برای توسعه لجستیک به زیرساخت‌های مناسب نیاز دارد و بهترین منطقه برای توسعه این مهم در تهران، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

نظر شما