شناسهٔ خبر: 52355 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه زنجان خبر داد:

برقراری پروازهای ترکیبی در فرودگاه زنجان با استفاده از ظرفیت هواپیماهای برجامی

فرودگاه زنجان مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به امکانات ایجاد شده در صنعت هوایی کشور بعد از ورود هواپیماهای برجامی گفت: به دنبال آن هستیم که با استفاده از ظرفیت هواپیماهای ATR ضمن حفظ پروازهای فعلی به سمت برقراری پروازهای ترکیبی برویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، محمد قاسمی گفت: به منظور حفظ پروازهای فرودگاه زنجان و تداوم ارائه خدمات به مردم این منطقه به همراه شرکت چارترکننده پروازهای این فرودگاه، اقدام به مذاکره با یک شرکت هواپیمایی جدید کرده ایم تا یک پرواز ترکیبی از کیش به زنجان و سپس به مشهد و به کیش (کیش-زنجان-مشهد-کیش) و بعد از سه یا چهار روز دوباره برعکس آن (کیش-مشهد-زنجان-کیش) را انجام دهد تا با این ترتیب بتوان امکان برگزاری تورهای سه تا چهار روزه را برای مردم زنجان به مشهد و کیش فراهم کنیم.

وی افزود: پیش از این، فرودگاه زنجان از طریق یک شرکت چارترکننده به مقاصد کیش و مشهد پروازهایی را برقرار می‎کرد که به دلیل بروز اختلافاتی میان چارترکننده و شرکت هواپیمایی طرف قرارداد، انجام این پروازها به تعویق افتاده است و از سوی دیگر به دلیل کمبود استقبال مردم این منطقه به دلیل ضعف اقتصادی و افزایش قیمت بلیت‎ها، این شرکت متضرر شده است که برای جلوگیری از ادامه این ضرر و قطع پروازها وارد عمل شده‎ایم.

قاسمی درباره زمان برقراری این پرواز ترکیبی گفت: قرار شده است شرکت هواپیمایی مربوطه که به دلیل نهایی نشدن مذاکرات از بردن نام آن خودداری می‎کنیم، تا یکی دو هفته آینده برای اجرایی شدن این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در مورد برقراری پروازهای تهران گفت: با توجه به اینکه یکی از بهترین آزاد راه‎های کشور از تهران به غرب از زنجان می‎گذرد و همچنین وجود زنجان در مسیر راه آهن و در ضمن به دلیل فاصله سه ساعته زنجان و تهران، شرکت‎های هواپیمایی برای برقراری پرواز زنجان-تهران تمایلی نشان نمی دهند. با این وجود، در بازدید وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته این موضوع مطرح شد و وی قول داد که با ورود هواپیماهایATR ایران ایر، این پروازها برقرار شود که هنوز محقق نشده است و با درخواست دوباره استاندار از وزیر راه و شهرسازی، وی به ایران ایر دستور داده که برای برقراری این پرواز اقدام کنند.

مدیرفرودگاه زنجان در مورد تعداد پروازهای هفتگی مورد نیاز برای مسیر زنجان-تهران گفت: به دلیل اینکه مسافران این خط معمولاً سفرهای یک روزه را به تهران انجام می دهند، باید این پروازها به صورت روزانه یا حداقل چهار روز در هفته انجام شود تا جوابگوی نیازهای مسافران باشد.

نظر شما