شناسهٔ خبر: 52366 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بهادری

سهم بیش از ۸۰ درصدی خطاهای انسانی در تصادفات/ افزایش نرخ جرایم بر رفتار رانندگان تاثیر گذار است

سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: عدم رعایت ایمنی از سوی رانندگان و خطاهای انسانی را عامل بروز بیش از ۸۰ درصد تلفات جاده ای خواند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت سید هادی بهادری با انتقاد از آمار بالای تصادفات جاده ای در کشور، گفت: متاسفانه عدم رعایت ایمنی از سوی رانندگان و اوج گیری خطاهای انسانی روند رو به نزول تصادفات در سال های اخیر را باز هم با رشد مواجه کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروهای با کیفیت نازل، ایمن نبودن راه ها و همچنین خطاهای انسانی ۳ مثلث وقوع سوانح جاده ای است، افزود: متاسفانه در سال های اخیر عمده دلیل منجر به تصادفات جاده ای ناشی از عدم رعایت ایمنی و خطاهای انسانی بوده زیرا به کرات دیده شده که رانندگی با خودروی همچون پراید با سرعت های بسیار بالا صورت گرفته است.

کاهش ۱۰ هزار نفری تعداد تلفات جاده ای در چند سال اخیر

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تحلیل های آماری نشان می دهد که حدود ۸۰ درصد تلفات در سوانح جاده ای به علت خواب آلودگی راننده، عدم رعایت سرعت مجاز، توجه به جلو و بی احتیاطی هایی از این دست بوده است، افزود: رفع نقاط حادثه خیز در جاده ها و توجه به کیفیت خودروها می تواند در کنار ارایه آموزش های لازم به رانندگان به عنوان مثلث ایمنی تعداد تلفات جاده ای را در کشور کاهش دهد.

وی با بیان اینکه سخت گیری های انجام شده از سوی پلیس راهور در خصوص اعمال جریمه های سنگین و تاکید بر کاهش سرعت از الزامات کاهش تصادفات جاده ای است، تصریح کرد: هر چند در سال های اخیر آمار تلفات جاده ای از ۲۶ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته اما همین تعداد نیز زیاد بوده و باید با اقدامات مناسب بر روند نزولی آن تاکید کنیم.

جرایم سنگین بازدارنده تخلفات رانندگی

بهادری با تاکید بر اینکه در برخی کشورها جرایم در نظر گرفته شده برای رانندگان گاهی به اندازه ارزش خودرو وی است، گفت: در صورتی که چنین جرایمی برای تخلفات رانندگی در نظر گرفته شود به طور حتم شخص اقدام به تخلف در رانندگی نمی کند.

وی با بیان اینکه بالا بودن آمار سوانح رانندگی در ایران هزینه های کشور از حیث خانواده های متوفیان این نوع حوادث بالا می برد، افزود: با توجه به این نوع هزینه ها باید اقداماتی برای مقابله با کاهش آمار تصادفات صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس در راستای کاهش تصادفات جاده ای بارها با مسئولان مربوطه نشست های تخصصی برگزار کرده است، تصریح کرد: تعامل دستگاه های مسئول در امر آموزش در کنار پلیس راهور و همچنین بهبود وضعیت تولید خودروهای ملی می تواند به کاهش سوانح جاده ای در کشور کمک کند./

نظر شما