شناسهٔ خبر: 52372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان بیان کرد:

کاهش ۷ درصدی سفر در استان همدان طی سال گذشته

تردد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از کاهش ۷ درصدی سفر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی با اشاره به اینکه پارسال ۵۴۷ هزار و ۸۱۸ سفر در استان همدان ثبت شد، گفت: این در حالی است که در سال ۹۵ نزدیک به ۶۰۰ هزار سفر در استان انجام شده بود.

وی با اشاره به فعالیت ۵۱ شرکت مسافربری در استان افزود: از این میزان سفر، ۱۰۲ هزار و ۷۰۹ سفر توسط ناوگان اتوبوسی، ۴۳۲ هزار و ۱۷۲ سفر توسط ناوگان مینی‌بوس سواری و ۱۲ هزار و ۹۳۷ سفر نیز توسط ناوگان دربستی انجام شده است.

رودباری همچنین از جابه‌جایی ۵ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۶۵۲ مسافر در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته (سال ۹۵) ۱۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان از شرایط و وضعیت ناوگان مسافری خوبی برخوردار است، تصریح کرد: ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان vip است.

محمد رودباری تجهیز ۱۰۰ درصدی ناوگان اتوبوسی استان را به سامانه سپهتن از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: افزایش ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه‌ای (آنلاین) عملکرد ناوگان، از اهداف اصلی استفاده از این طرح است.

گفتنی است، هم‌اکنون در سطح استان همدان بیش از ۳۲۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه مینی‌بوس و ۷۰۰ دستگاه سواری کرایه زیر نظر اداره کل راهداری استان همدان فعالیت می‌کند.

نظر شما