شناسهٔ خبر: 52392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مطرح شد؛

تقدیر از سرعت عمل راه و شهرسازی هرمزگان در احداث ۱۰۰۰کیلومتر راه روستایی/ حمایت استانداری از راه و شهرسازی در تسریع پروژه‌ها

جلسه استاندار هرمزگان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان سال گذشته با احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی نشان داد که از سرعت عمل و ظرفیت بالایی برای انجام پروژه ها برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: اجرای احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی انتظارات از راه و شهرسازی را بالا برده و انتظار می‌رود این اداره‌کل همچون سال گذشته با یک بسیج جدی، پروژه‌های برنامه‌ریزی شده را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه استانداری در این راستا حمایت‌های لازم را از راه و شهرسازی خواهد داشت، تصریح کرد: در مسیر عمرانی در حوزه راه، مسکن و شهرسازی هر کمکی که به سرعت بخشیدن این پروژه ها بیانجامد، انجام خواهیم داد.

همتی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف راه و شهرسازی احیای بافت های فرسوده و اصلاح آن است، خاطرنشان کرد: افرادی که در این بخش ساکن هستند از وضعیت نامناسب مسکن و سرپناه قرار دارند و به طور معمول خانه‌های بسیار قدیمی، کوچه‌های تنگ و باریک و کوچک را می‌بینیم و در عین حال، هیچگونه امکانات محلی وجود ندارد.

وی به دستور رئیس جمهور مبنی بر احیای بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های متولی باید همت کنند که تمام خیابان‌های محله چاهستانی‌ها تا هفته دولت بازگشایی شود و سپس به گونه‌ای عمل کنیم که بخش خصوصی نیز بتواند با محرک‌های تشویقی وارد عمل شود.

در این جلسه همچنین غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی پرداخت و گفت: در حوزه راه روستایی از ابتدای سال اقدامات مختلفی انجام شده است.

به گفته وی، ۳۰ درصد روستاهای استان از راه مناسب برخوردار نیستند که عمده آنها در مناطق صعب العبور و کوهستانی است.

شیری، عمده مشکل راه و شهرسازی در حوزه راه روستایی را پراکندگی، تامین منابع مالی و تامین قیر دانست که اگر مرتفع شود می‌توان در حوزه راه روستایی به میزان مطلوب دست یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار معادل ۲۲ درصد کل روستاهای استان فاقد راه مناسب آسفالته است که برای برخورداری این روستاها از راه آسفالته می‌بایست یک هزار و ۷۸۲ کیلومتر راه ساخته شود که برای این منظور از شهریور ماه سال گذشته اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر دوم آسفالت راه های روستایی در برنامه اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: شهریور سال جاری ۵۰۰ کیلومتر از این پروژه آسفالت و به بهره‌برداری برسد.

به گفته شیری، از شهریور سال گذشته تاکنون ۱۸۵ کیلومتر آسفالت طرح ۱۰۰۰ کیلومتر دوم راه روستایی انجام و ۲۸۳ کیلومتر هم زیرسازی و آماده آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به دیگر اقدامات در دست اجرای راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: احداث ۴۰۰ کیلومتر راه و ساخت ۱۶۰۰ متر پل بزرگ به طول یک‌هزار و ۵۸۳ متر با اعتباری بالغ بر ۶۴۵ میلیارد تومان در دست اقدام است.

شیری همچنین با اشاره به مطالب مطرح شده در این جلسه گفت: تقاطع جاده چارک با مشارکت راه و شهرسازی، منطقه آزاد و شرکت نفت، محور چارک– بندر مقام با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محور کمشک به حمیران با مشارکت خیرین، رینگ جزیره هرمز با مشارکت بنیاد برکت، محور دوکوه به احمدی ضمن اجرا و تامین منابع مالی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گفته وی در این جلسه همچنین مقرر شد مطالعه پروژه نوار ساحلی بندرعباس– میناب نیز ظرف مدت سه ماه ارائه شود.

نظر شما