شناسهٔ خبر: 52409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با در نظر داشتن شرایط زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی صورت می گیرد

بهسازی و تعریض جاده ارغوان شهر ایلام

بازديد با در نظر داشتن شرایط زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی بهسازی و تعریض جاده ارغوان شهر ایلام در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام، مدیركل استان در بازدید از این پروژه گفت: جاده ارغوان یكی از قدیمی ترین جاده های ارتباطی استان محسوب می‌شود كه سالیان طولانی محور ارتباطی شهرستانهای سیروان و چرداول و دهستان میشخاص بوده است و هم اكنون علاوه بر جنبه تفرجگاهی آن محور ارتباطی روستاهای شمالی دهستان میشخاص می‌باشد. این جاده پس از بهره برداری از تونل آزادی دیگر به صورت جدی مورد استفاده قرار نداشته و سیلابهای مختلف باعث تخریب قسمتهای زیادی از آن گردیده بود به طوری كه تردد در آن بسیار خطر ناك بود لذا این اداره كل با هماهنگی سازمان محیط زیست و اداره كل منابع طبیعی استان نسبت به تعریض و بهسازی این جاده اقدام نموده است.

میر جعفریان خاطر نشان كرد: برای تعریض این جاده از عرض ۵/۵ متر به ۵/۷ متر تمهیداتی در نظر گرفته شده تا هیچگونه قطع درخت نداشته باشیم و برای حفظ ریشه برخی از درختان و جلوگیری از سقوط این درختان دیواركشی صورت خواهد گرفت.

مدیر كل راه وشهرسازی استان حفظ و نگهداری از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: این تفرجگاه طبیعی مورد استفاه مردم ایلام قرار دارد و حفظ ایمنی جاده برای استفاده مردم و روستاهای دهستان میشخاص  و دسترسی وسایل نقلیه امدادی و آتش نشانی در مواقع ضروری بهسازی و آسفالت این محور را ضروری كرده است.

وی با اشاره به طول ۸ كیلومتری این جاده افزود برای این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 

نظر شما