شناسهٔ خبر: 52425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رضایی کوچی مطرح کرد؛

متروی اهواز نیازمند اعتبارات بودجه‌ای جدید/ وضعیت حاشیه‌نشینی در اهواز نابسامان است

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وضعیت حاشیه‌نشینی در کلانشهر اهواز بسیار نابسامان است و برای آن باید فکر اساسی شود، گفت: از آغاز شروع متروی اهواز ۱۰ سال می‌گذرد که باید اعتبارات دیگری در بودجه پیش‌بینی‌شده به آن اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود تولید ۸۰ درصد نفت کشور، کسب مقام اول تولید محصولات زراعی، دارا بودن هشت بندر و ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های دیگر خوزستان، باید شرایط اقتصادی بهتری برای مردم این استان روی می‌داد. 

وی ادامه داد: نرخ بیکاری خوزستان از میانگین کشوری بالاتر است و این نشان می‌دهد در اشتغال جوانان این استان خوب عمل نشده است، باید صنایع پایین‌دستی محصولات نفتی در خوزستان راه‌اندازی شود زیرا فروش نفت خام کمکی به اشتغال مردم نکرده است.

رضایی کوچی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان یادآور شد: حجم باری که از خوزستان جابجا می‌شود بسیار بالا است اما جاده‌های استان به تناسب آن توسعه نیافته‌اند از همین رو باید در این حوزه هم فکر اساسی شود.

وی افزود: روزانه بیش از یک میلیون نفت از کلانشهر اهواز استخراج می‌شود اما حق آلایندگی متناسب با این امر پرداخت نمی‌شود، این مساله حتماً در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می‌شود تا حق مردم این استان تضییع نشود.

رئیس کمیسیون عمران در بخشی دیگر به متروی شهر اهواز اشاره کرد و افزود: باوجودآنکه بیش از ۱۰ سال از شروع به کار این پروژه می‌گذرد اما کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و با ادامه این شرایط تکمیل آن تا ۱۰ سال آینده هم بعید است و باید از اعتبارات دیگری که در بودجه پیش‌بینی‌شده به آن اختصاص داد.

وی ادامه داد: نتایج این جلسه پس از بازگشت به تهران در کمیسیون عمران مورد بازنگری قرار می‌گیرد و با حضور وزیر کشور، وزیر نفت و راه و شهرسازی در خصوص رفع مشکلات آن استان رایزنی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص حاشیه‌نشینی در کلانشهر اهواز گفت: وضعیت حاشیه‌نشینی در این کلانشهر بسیار نابسامان است، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بازآفرینی شهری باید در خصوص حل این مشکل استان تصمیمات اساسی بگیرد.

نظر شما