شناسهٔ خبر: 52450 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزش باد شدید در بیشتر شهرها

ادامه فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور تا فردا

گزارش هواشناسی فردا بارش در ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز دوشنبه در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، روز آینده سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور غیر از بخش‌هایی از جنوب شرق فعال است و عمده فعالیت این سامانه تا بعدازظهر دوشنبه در نیمه غربی کشور خواهد بود.

پس از آن از میزان بارش در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور کاسته شده و تمرکز بارش در شمال شرق، نیمه شرقی سواحل، مرکز، دامنه‌های البرز شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود و در این مناطق سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

در این مدت بارش در ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس به صورت برف پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز دوشنبه در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

روز سه‌شنبه با عبور سامانه بارشی به سمت شرق گستره بارش‌ها شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد و در این روز رگبارهای خفیف و پراکنده در شمال غرب و شرق کشور دور از انتظار نخواهد بود.

امروز کاهش نسبی دما در مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در جنوب البرز و شمال شرق کشور، روز دوشنبه در غرب، مرکز، جنوب و شرق دریای خزر و روز سه‌شنبه در شمال شرق و شرق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا بعدازظهر فردا به سبب وزش باد شدید جنوبی خلیج فارس به خصوص سواحل بوشهر و خوزستان مواج است.

‌‌سرعت وزش باد بین ۳۶ تا ۵۴ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

آسمان تهران فردا ابری همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در اواخر وقت کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۱ و ۹ درجه خواهد بود و روز سه‌شنبه آسمان تهران صاف است.

روز آینده بوشهر با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای یک درجه بالای صفر و همچنین ارومیه با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۳۱ فروردین‌ماه سال جاری ۱۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۸۶.۳میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری ۳۹.۳ درصد کمتر از سال گذشته است. همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور ۱۹۴.۱ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۴۱.۷ درصد کمتر از میزان بلندمدت است. بیشترین میزان بارش در هفته سی‌ام سال زراعی متعلق به منطقه آبدانان در استان ایلام به میزان ۴۳.۶ میلی‌متر بوده است.

نظر شما