شناسهٔ خبر: 52476 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه فضاهای عمومی رویکرد اصلی وزارت راه و شهرسازی است

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: رویکرد وزارت راه و شهرسازی توسعه و افزایش فضاهای عمومی اعم از فرهنگی، ورزشی، درمانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان روز دوشنبه در دیدار با استاندار البرز، افزود: البرز دارای موقعیت ویژه‌ای است و به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدیدی که از پروژه های حوزه راه و شهرسازی البرز صورت گرفته، خاطرنشان کرد: با توجه به روند مطلوبی که در تکمیل پروژه های این بخش وجود دارد، به طور قطع همراهی لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار البرز نیز با اشاره به ضرورت اختصاص زمین مناسب برای ایجاد شهرک دانش بنیان گفت: با راه اندازی شهرک های دانش بنیان بستر اشتغال برای فارغ التحصیلان فراهم می‌شود.

محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه البرز نوپا نیازمند توجه ملی برای ارتقا زیرساخت های خود است افزود: اکنون بسیاری از ادارات و دستگاه های استان اجاره نشین هستند و مکان مناسبی برای استقرار ندارند.

به گزارش ایرنا، ‌وی ادامه داد: البرز دارای ظرفیت های بزرگی در بخش تجارت است که این امر با ایجاد و راه اندازی پایانه صادراتی تسهیل و تسریع می شود از این رو انتظار می رود که وزارت راه و شهرسازی در این روند همراهی لازم را داشته باشد.

نجفی با بیان اینکه اکنون زمین مناسب برای ایجاد نمایشگاه دائمی استان اختصاص پیدا کرده، گفت: توانمندی های البرز در حوزه های مختلف نیازمند فضایی برای معرفی و نمایش است که این امر با ایجاد سایت نمایشگاهی دائمی استان بهتر و بیشتر تحقق پیدا می کند.

وی افزود: البرز بعنوان قطب علم و فناوری کشور شناخته شده بنابراین ضرورت دارد بستری برای ایجاد شهرک دانش بنیان مهیا شود.

استاندار البرز اضافه کرد: شهرک های دانش بنیان زمینه اشتغال قشر تحصیل کرده و فرهیخته استان و کشور را فراهم می کند.

وی گفت: رویکرد وزارت کشور مبنی برای گسترش فضاهای عمومی برای بهره برداری مردم، بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است و این امر اکنون در بخش سلامت استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نجفی افزود: اکنون علی رغم اقدامات قابل توجهی که در دولت تدبیر و امید برای افزایش سرانه های بهداشت و درمان البرز صورت گرفته همچنان از میانگین کشوری فاصله بسیاری داریم از این رو درصدد تقویت این بخش با اختصاص فضای مناسب از سوی وزارت راه و شهرسازی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این رابطه هستیم.

نظر شما