شناسهٔ خبر: 5250 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مراسم افتتاح «بازارچه خیریه حامیان سرزمین من؛ ایران» ؛

تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی بر نقش سازمان‌های غیردولتی در بازسازی بافت‌های فرسوده

بازارچه حامیان سرزمین من محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در مراسم افتتاح «بازارچه خیریه حامیان سرزمین من؛ ایران» بر نقش سازمان‌های غیردولتی در بازسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران صبح پنجشنبه ۲۱ اسفند ماه در مراسم افتتاحیه بازارچه «حامیان سرزمین من؛ ایران» درباره هدف برگزاری این بازارچه گفت: حدود دو ماه پیش نشستی با انجمن‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد داشتیم که زمینه آشنایی اولیه ما با سازمان‌های غیردولتی که در محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی فعالیت می‌کنند را به وجود آورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که این گروه‌های غیردولتی در تلاش‌اند معضلاتی را که ساکنان بافت‌های فرسوده از آن رنج می‌برند کاهش دهند اظهار کرد: یکی از این مشکلات بی شک فقر شهری است و در سال جاری فرصتی پیش آمد تا فضایی فراهم و بازارچه خیریه‌ای در عمارت مسعودیه برپا شود. هدف این سازمان‌ها توانمندسازی ساکنان این مناطق است و ما نیز به دنبال یافتن راه حل‌هایی با مشارکت‌های مردمی هستیم.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است این اهداف را با کمک ساکنان مناطق هدف پیش ببرد. سازمان‌های مردم نهاد کلیدی‌ترین بخش در این فرآیند هستند و می‌توانند مردم را در امور بهسازی و نوسازی دخیل کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران هدف بعدی این بازاچه در عمارت مسعودیه را معرفی ثروت‌هایی دانست که در دهه‌های اخیر به آن‌ها کم توجهی شده و گفت: این گنجینه‌ها بیانگر هویت و ارزش‌های ما هستند و امیدواریم با ادامه این فعالیت‌ها در زندگی به چنین مجموعه‌های ارزشمندی بازگردد.

در این مراسم  محمد پژمان معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل سازمان ملي زمين و مسكن و فریبرز واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران نیز حضور داشتند./

نظر شما