شناسهٔ خبر: 52512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکاور خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه بین راه و شهرسازی فارس و جمعیت هلال احمر

تفاهم نامه مدیرکل راه و شهرسازی فارس از امضای تفاهم‌نامه بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی بین اداره‌کل راه و شهرسازی فارس و جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، تفاهم‌نامه‌ای به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک در اجرای برنامه‌های بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف احیاء بهسازی و نوسازی استان فارس بین اداره کل راه و شهرسازی فارس و جمعیت هلال احمر فارس منعقد شد.

فیروز تکاور، مدیرکل راه و شهرسازی فارس در این باره گفت: با توجه به متن تفاهم‌نامه هدف از این تفاهم‌نامه بهره‌گیری از توان سیاستگذاری، اجرا، مدیریت و حمایت متقابل طرفین برای اجرایی کردن سیاست‌ها و برنامه‌های کلی طرفین موضوع این تفاهم‌نامه در بهسازی و نوسازی محلات هدف بازآفرینی در شهرهای استان است. 

وی با اشاره به موضوع تفاهمنامه که ماده ۲ این قرارداد می باشد، خاطرنشان کرد: موضوع این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ارتقای توسعه و مشارکت فعالیت‌های اجتماعی و امدادی و خدمات بشردوستانه به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهرهای استان با استفاده از ظرفیت‌ها و توان موجود در محورهای مندرج در ماده ۳ که اهداف و محورهای اجرایی تفاهم‌نامه است. 

تکاور اهداف و محورهای اجرایی این تفاهم را همکاری در جمع‌آوری و تبادل اطلاعات، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی، اطلاع‌رسانی و ساماندهی اطلاعات و همکاری‌های لازم در جهت تقویت نقش تسهیل‌گری و ظرفیت‌سازی در سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن ها) و نهادهای مردم‌محور محلات با عنوان نهادهای غیردولتی و نیمه‌دولتی در محلات هدف بازآفرینی دانست و افزود: بهره‌گیری از توانایی کارشناسی، تخصص و امکانات هر دو دستگاه برای آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی در محلات هدف بازآفرینی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می باشد.

نظر شما