شناسهٔ خبر: 52540 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رضایی کوچی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

حمایت کامل مجلس از دولت در عملیات بازآفرینی شهری/ ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌ها با وزارت راه وشهرسازی در احیای بافت فرسوده

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور جدی رئیس‌جمهور در روند فرآنید بازآفرینی مناطق ناکارآمد در کشور بیان کرد: خوشبختانه امروز رئیس جمهور در این مسیر وارد شده که نشانه‌ای بسیار مثبت و آینده طرح را روشن می‌سازد، با تداوم این روند قطعا در ماه‌های اتی شاهد حاکم شدن شرایط بهتری در این حوزه در کشور خواهیم بود.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن مثبت تلقی کردن جریان بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده باید بگوییم که اقدامات بسیار خوبی به لحاظ نرم‌افزاری در این حوزه انجام گرفته و جلسات ستاد ملی بازآفرینی نیز به صورت منظم در حال برگزاری است.

رضایی کوچی با تأکید براینکه طبیعی است وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند به تنهایی فرآیند بازآفرینی شهری را پیش برده و نیاز به یک اراده ملی در این حوزه وجود دارد گفت: بدون شک سایر دستگاه‌ها ذیربط باید در این مسیر در کنار وزارت راه و شهرسازی بوده و آن را همیاری کنند.

به گفته وی حضور بیش از ۲۰ دستگاه در جلسات ستاد ملی نه تنها باعث ایجاد حساسیت برای همگان شده وبلکه در نهایت نیز به سرمایه‌گذاری بزرگی در این حوزه از سوی بخش‌های گوناگون منجر شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این خصوص افزود: تا پیش از این دستگاه‌های مرتبط (وزارت راه و شهرسازی و شهرداری) به صورت فردی اقداماتی را در این بخش انجام می‌دادند اما امروز می‌بینیم که با تشکیل ستاد و تصویب سند ملی بازآفرینی همه دستگاه‌ها مکلف به ورود به این حوزه شده‌اند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حضور جدی رئیس‌جمهور در روند فرآنید بازآفرینی مناطق ناکارآمد در کشور بیان کرد: خوشبختانه امروز رئیس جمهور در این مسیر وارد شده که نشانه‌ای بسیار مثبت و آینده طرح را روشن می‌سازد، با تداوم این روند قطعا در ماه‌های اتی شاهد حاکم شدن شرایط بهتری در این حوزه در کشور خواهیم بود.

وی در این‌باره اضافه کرد: بخش دیگری از طرح مذکور به منابعی بازمی‌گردد که باید برای پیشبرد پروژه تعریف شود، به تصور من قطعا دولت باید با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به ساکنین مناطق فرسوده و افزایش خدمات رفاهی به رونق این نواحی کمک کند.

رضایی کوچی در ادامه سخنان خود اقداماتی همچون تعریض معابر و ارتقای خدمات زیرساختی را باعث ارتقای انگیزه برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این نواحی دانست و گفت:  در کل باید بگوییم که شرایط در خصوص رسیدگی به مناطق فرسوده مثبت ارزیابی شده و مجلس نیز در این مسیر کاملا از فعالیت‌های دولت حمایت می‌کند به گونه‌ای که حاضر است هرگونه قانون لازم در قالب احیای مناطق ناکارامد را که دولت نیاز دارد برای آن تدوین و به تصویب برساند./

نظر شما