شناسهٔ خبر: 52577 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری ۱۸۷ کیلومتر از بزرگراه گرگان-آزادشهر- بجنورد/ پیشرفت ۸۱ درصدی ۱۴۱ کیلومتر باقیمانده

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه گرگان- آزادشهر- بجنورد گفت:‌ این بزرگراه بخشی از کریدور شرق به غرب در شمال کشور است که تاکنون ۱۸۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و به منظور تکمیل عملیات اجرایی باقیمانده مسیر به ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در سفر به استان گلستان از بزرگراه گرگان-آزادشهر- بجنورد بازدید کرد و در این خصوص گفت:‌ احداث باند دوم این بزرگراه به طول ۳۲۸۵ کیلومتر بخشی از کریدور شرق به غرب شمال کشور است که از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی عبور می‌کند.

وی افزود: ۱۸۷ کیلومتر از این مسیر به بهره‌برداری رسیده است و ۱۴۱ کیلومتر آن نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصد در دست اجرا است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تکمیل این مسیر را موجب افزایش ایمنی و تسهیل تردد دانست و عنوان کرد: این بزرگراه موجب افزایش سرعت طرح، رونق گردشگری استان‌های مذکور و افزایش ظرفیت مبادلات کالا به آسیای میانه و افغانستان می‌شود.

خادمی خاطرنشان کرد: به مظنور تکمیل عملیات اجرایی مسیر به ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

در پایان گفتنی است کنارگذر گرگان، تبادل ورودی کنارگذر علی‌آباد، مسیر گالیکش به سه راه کلاله از جمله بخش‌هایی از این بزرگراه هستند که از سوی معاون وزیر راه  وشهرسازی مورد بازدید قرار گرفت.

نظر شما