شناسهٔ خبر: 52583 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز صورت گرفت:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از نمایشگاه حمل‌ونقل پاک اصفهان

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به شهر اصفهان از طرح توسعه فرودگاه اصفهان، نمایشگاه حمل‌ونقل پاک بازدید کرد و در ادامه با حضور در جلسه طرح ساماندهی بافت ناکارآمد شهری زینبه اصفهان در جریان جزئیات این طرح قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به منظور بازدید از نمایشگاه حمل‌ونقل پاک عازم شهر اصفهان شد و در بدو ورود مورد استقبال مسئولان مربوطه قرار گرفت.

وی ابتدا به همراه حجت‌الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان از طرح توسعه فرودگاه اصفهان بازدید کرد و سپس فرودگاه اصفهان را به مقصد نمایشگاه حمل‌ونقل پاک ترک کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از نمایشگاه حمل‌ونقل پاک با حضور در نشست  خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه گفت: ارزش اصلی این نمایشگاه ارایه راهکار اصلی برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است.

وی تاکید کرد: نباید به دنبال توسعه خیابان‌ها در داخل شهر‌ها شتافت، بلکه باید بر اساس الگوهای بین‌المللی مورد استفاده در شهرهای بزرگ جهان برای تسهیل جابجایی شهروندان از طریق حمل‌ونقل عمومی تلاش شود.

رشد شهرها با استفاده از ظرفیت TOD برخی از آن‌ها

تقی‌زاده با بیان اینکه «اصفهان می‌تواند در همه زمینه‌های مرتبط با حمل‌ونقل، پیش‌رو باشد» گفت: به دنبال رشد و توسعه شهرها در کنار یکدیگر با استفاده از ظرفیت بعضی از آنها در زمینه TOD ﴿توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی﴾ هستیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت‌ها به توسعه حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری اهتمام دارند و شهرداری‌ها و وزارت کشور باید این موضوع را نهادینه کنند تا تلاش لازم در این امر انجام شود.

وی همچنین مدیران و مسئولان سایر شهرها را به بازدید از نمایشگاه حمل‌ونقل پاک اصفهان فراخواند.

گفتنی است،‌تقی زاده پس از اتمام نشست خبری به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در جلسه طرح ساماندهی بافت ناکارآمد شهری زینبه اصفهان در جریان جزئیات این طرح قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک خودرو و موتورهای برقی، دوچرخه و انواع پاکروها در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان تا تاریخ ۶ اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد.

نظر شما