شناسهٔ خبر: 52585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در فروردین‌ ۹۷ انجام شد:

جابجایی بیش از ۱۴۸ هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری خراسان جنوبی/ رشد ۱۰ درصدی صادرات از پایانه مرزی ماهیرود

انتظار کامیون‌ها در پایانه مرزی سرپرست معاونت حمل‌ونقل اداره راهداری خراسان جنوبی گفت: در فروردین‌ماه امسال بیش از ۱۴۸ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در استان جابجا شده‌اند، این در حالیست که به گفته وی طی این مدت ۱۳۱۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی ماهیرود خارج شد.

بر گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، مهدی گرجی سرپرست معاونت حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در فروردین‌ماه امسال بیش از ۱۴۸ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در استان جابجا شده‌اند.

گرجی افزود: طی فروردین‌ماه امسال توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری بیش از تعداد ۵۹ هزار مسافر به استان وارد و ۶۲ هزار مسافر از استان خارج گردیده‌اند همچنین بیش از ۸۶ هزار مسافر درون استان جابجا شده‌اند.

وی بیان کرد: بیشترین سهم جابجایی مسافر مربوط مرکز استان، با تعداد مسافر بیش از پنج هزار نهصد نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان بشرویه با تعداد ۱۸۴ نفر بوده است. 

وی با بیان این مطالب افزود: در حال حاضر تعداد ۲۱۸ دستگاه سواری کرایه با عمر متوسط ۸/۵ سال و تعداد ۱۱۲ دستگاه  مینی‌بوس با عمر متوسط ۲۱/۷۱ سال و تعداد ۲۴۵ دستگاه اتوبوس با عمر ۱۲/۱۷ سال  کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۲  پایانه عمومی و خصوصی  در استان را به انجام می‌رسانند.

از سویی بر اساس اطلاعات سامانه کارت هوشمند مسافر استان تعداد ۱۶۴۵ نفر راننده در این بخش شاغل هستند.

گرجی همچنین گفت: در فروردین‌ماه امسال ۱۳۱۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی ماهیرود خارج شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: پایانه مرزی (میل ۷۸) تنها معبر رسمی فعال در خراسان جنوبی است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان خراسان جنوبی و   ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان فراه (افغانستان) واقع شده است.

گرجی، تردد در پایانه مرزی ماهیرود در فروردین‌ماه سال ۹۶ را ۱۱۸۵ سفر کامیون صادرات و در سال ۹۷، ۱۳۰۳ سفر کامیون صادرات و میزان ترانزیت را ۱۳ سفر کامیون بیان کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، یادآور شد: میزان افزایش تردد در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۷ در بحث صادرات ۱۰ درصد افزایش داشته است که عمده‌ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ترکیبات نفتی و مشتقات آن بوده است.

وی در پایان میزان تردد مسافر در فروردین‌ماه ۹۶ را ۲۲۸۱ نفر مسافر و در فروردین‌ماه ۹۷ را ۳۱۶۴ نفر مسافر اعلام کرد و گفت: این میزان تردد نسبت به سال ۳۹،۹۶ درصد افزایش داشته است.

گرجی عنوان کرد: شماره تلفن ثابت ۹- ۳۲۳۴۲۱۳۷ - ۰۵۶ آماده پاسخگویی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران گرامی است همچنین همشهریان عزیز می‌توانند از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ به صورت مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی ارتباط برقرار نمایند.

نظر شما