شناسهٔ خبر: 52612 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن

نرخ سود مصوب تسهیلات مسکن یکم مشمول قراردادهای جدید می‌شود

مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن اعلام کرد: نرخ سودهای مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات خرید مسکن یکم فقط مشمول قراردادهای جدید می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطبات و حوزه مدیریت بانک مسکن، گفت: شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و چهل و هفتمین جلسه خود و در ادامه تصمیم های این شورا برای تحرک بخشی به بازار مسکن و حمایت از خانه‌اولی‌ها نرخ سود تسهیلات خرید مسکن صندوق پس‌انداز یکم را از ۸ درصد در بافت‌های فرسوده به ۶ درصد و در سایر مناطق شهری نیز از ۹.۵ درصد فعلی به ۸ درصد کاهش داد.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با بیان این مطلب تصریح کرد: پس از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار از طریق بانک مرکزی به بانک مسکن، این بانک آمادگی دارد بخشنامه عملیاتی کاهش نرخ سود تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم را از طریق تمامی شعب خود به اجرا درآورد.

وی به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: با اجرایی شدن این مصوبه، فقط قراردادهای جدید بین بانک مسکن و سپرده گذاران واجد شرایط مشمول نرخ سود کاهش یافته، خواهد شد.

این مقام بانک مسکن تاکید کرد: افرادی که این تسهیلات را در گذشته دریافت کرده اند، اقساط خود را کماکان با نرخ های سود درج شده در قراردادهایشان، باید پرداخت کنند.

نظر شما