شناسهٔ خبر: 52656 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر مدیرعامل سازمان بنادر به گیلان انجام می‌شود؛

ایجاد مارینا و سایت گردشگری دریایی در بنادر چمخاله و کیاشهر/ افتتاح ۴ شناور تولید داخل در بنادر گیلان/ ساخت اسکله و ترمینال غلات در بندر آستارا

افتتاح در سفر دو روزه محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به استان گیلان، ۴ شناور تولید داخل در بنادر "آستارا" و "انزلی" افتتاح خواهد شد و ایجاد مارینا و سایت گردشگری دریایی در بنادر "چمخاله" و "کیاشهر" در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، در مورد سفر مدیرعامل این سازمان به استان گیلان به منظور بازدید از بنادر آستارا، انزلی، چمخاله و کیاشهر و نیز افتتاح پروژه های در نظرگرفته شده، اظهار کرد: با حضور مدیرعامل و هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی دستاوردهای خوبی در بخش گردشگری دریایی و تجاری برای بنادر شمالی کشور به دنبال خواهد داشت.

حمایت از سرمایه‌گذاران بنادر شمالی کشور

وی ادامه داد: در طول این سفر استاندار گیلان نیز مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی را همراهی خواهد کرد و با توجه به ظرفیت بنادر این استان، به منظور سرمایه گذاری و حضور فعال بخش خصوصی امیدوار هستیم حمایت های لازم در جهت توسعه تجاری و رونق گردشگری دریایی صورت گیرد.

کلنگ‌زنی ترمینال غلات در بندر آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در اولین بخش از سفر خود به بندر آستارا خواهد رفت، گفت: یک شناور لایروب و یدک کش که توسط بخش خصوصی خریداری شده است و همچنین سالن خدمات اسنادی گمرک، افتتاح می شود.

وی افزود: علاوه بر این اسکله ای به طول ۷۵ متر و نیز ساخت یک ترمینال برای غلات کلنگ زنی خواهد شد.

افتتاح  دو شناور "پاک بوم" و "مولتی کت"

چراغی همچنین به پروژه هایی که در بندر انزلی افتتاح می شود، گفت: دو شناور تولید داخل به نام "پاک بوم" به منظور پاکسازی آلودگی ها نفتی و مقابله با این پدیده و شناور "مولتی کت" به نام خط دریا-بندر ۶ که یک شناور تدارکاتی دریایی برای شناورها است در بندر انزلی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افتتاح خواهد شد.

افتتاح آزمایشگاه کالاهای تجاری در بندر انزلی

وی افزود: علاوه بر این آزمایشگاه کالاهای تجاری دیگر پروژه ای است که در بندرانزلی افتتاح می شود و پس از آن مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سایت گردشگری این بندر بازدید خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در بخش دیگری از این سفر بازدید از بنادر کاسپین، کیاشهر و چمخاله صورت می گیرد، اعلام کرد: بازدید از بنادر کیاشهر و چمخاله به منظور ایجاد مارینا و سایت گردشگری دریایی انجام خواهد شد.

گفتنی است محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفری دو روزه جهت افتتاح پروژه ها و نیز بازدید از بنادر آستارا، انزلی، کیاشهر و چمخاله به استان گیلان سفر خواهد کرد.

نظر شما